Rychlé zprávy
Piloti McLarenu opět nepodali perfektní výkony. Max Verstappen jako jediný z první trojice dokázal poskládat do jednoho kola svá osobní maxima v každém sektoru.
Kdyby to dokázali i Norris s Piastrim, pořadí by vypadalo takto:
1. Oscar Piastri – 1:26,916
2. Lando Norris – 1:26,966
3. Max Verstappen – 1:26,983
Nefalšovaná radost Maxe Verstappena po zisku japonské pole position.
— RacingPrix (@racing_prix) April 5, 2025
V prvním sektoru zajel fialový čas Lando Norris, ve zbývajících dvou Oscar Piastri. Pole position má přesto Max Verstappen.
V dnešní kvalifikaci jsme viděli i prolomení traťového rekordu Sebastiana Vettela v Suzuce, který zajel v roce 2019 čas 1:27,064. Max Verstappen ho překonal o téměř desetinu.
Max Verstappen je třetím jezdcem, který v Suzuce dokázal získat čtyři pole position za sebou. Před ním to dokázali i Sebastian Vettel a Michael Schumacher.
Drivers with 4 straight poles at Suzuka:
• Max Verstappen (2022-2025)
• Sebastian Vettel (2009-2012)
• Michael Schumacher (1998-2002)A driver's circuit. pic.twitter.com/TYGcFE0Xil
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) April 5, 2025
Pirelli prozradilo, že pneumatiky Pierra Gaslyho ztratily po jeho gigantickém 46kolovém stintu na VC Číny až 2,5 kg oproti nové směsi. Tento úbytek hmotnosti ve výsledku způsobil diskvalifikaci.
Piloti obvykle nemusí myslet na to, aby v první zatáčce deaktivovali systém DRS. Když totiž stlačí brzdu, DRS se automaticky zavře.
Suzuka je (podobně jako Silverstone) specifická tím, že v první zatáčce stačí ubrat plyn. Pilot proto nesmí zapomenout DRS vypnout manuálně. Na videu vidíme, že George Russell to dělá stisknutím tlačítka na levé straně volantu.
— Follow @F1BigData (@BDM_Clips) April 4, 2025
FIA po pátku přijímá preventivní opatření, aby se v sobotu znovu nerozhořel trávník na okruhu. Maršálové trávník posekali, jak nejvíce to šlo, suchou trávu zcela odstranili a v sobotu ji ještě polijí vodou.
Přehled zbývajících sad pneumatik před zbytkem víkendu: Red Bull má odloženou o jednu měkkou sadu méně než ostatní.
Los neumáticos disponibles para lo que queda de fin de semana
Tyres available for the rest of the weekend pic.twitter.com/ViiO3H7Hgv
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 4, 2025
Charlese Leclerca už pořádně zlobil druhý trénink. Když se objevila čtvrtá červená vlajka, jeho inženýr Bryan Bozzi poznamenal: „Tohle je noční můra.“
Leclercova odpověď: „Už mám plné zuby tohoto tréninku!“
Fernando Alonso si po nehodě našel lavičku, na které proseděl zbytek programu.
— Ky (@FiftyBucksVT) April 4, 2025
Takto dopadl zničený monopost Jacka Doohana. Mechanici očekávají, že budou muset vyměnit i celé šasi, a proto ho rovnou vytáhli.
This is how Doohan's Alpine turned out. The mechanics have work to do tonight.
.#xaviimages #F1photographer #F1
. pic.twitter.com/7YLjuXEwpv— Xavier Gàzquez (@xavigazquez) April 4, 2025
Přehled nejlepších sektorů z druhého tréninku: Podělili si je Charles Leclerc a Lando Norris.
🚨FASTEST SECTORS TIMES IN SUZUKA FP2
S1 – LEC 30.623s
S2 – NOR 39.827s
S3 – NOR 17.276sNot all the drivers completed a lap with the soft tyre
Ferrari lose 2.5 tenths in S3 compared to McLaren
Alonso was fast before his mistake
McLaren looks the first team again pic.twitter.com/aBMXoT2tfb— Holiness (@F1BigData) April 4, 2025
Max Verstappen a jeho dojmy po druhém tréninku: „Dnes to byl dost těžký den. Zkusili jsme toho hodně, ale jaksi to nevyšlo. Potřebujete tu velkou důvěru [v auto] a odhodlání, ale v tuto chvíli to necítím.“
Haas si do Suzuky přivezl novou podlahu a zdá se, že funguje. V rychlých zatáčkách na tom byl Haas dokonce lépe než Ferrari.
Sam on Haas's new floor: "The floor is working and it has improved the pace significantly in FP2. The Haas actually has a higher apex speed than the Ferrari." pic.twitter.com/vJAl3dtiys
— Ky (@FiftyBucksVT) April 4, 2025