Rychlé zprávy
Carlos Sainz nasadil v sobotu nový spalovací motor, turbo, MGU-K, MGU-H a výfuk. Stále se pohybuje v rámci pravidly povolených počtů, takže trest nedostane.
Sainz has taken a new power unit today but he's still within his allocation so no penalty. Just the ticket in time for qualifying at the fastest circuit on the calendar.
— RaceFans (@racefansdotnet) August 31, 2024
Nico Rosberg: „Kimi Antonelli jezdil v mém motokárovém týmu a snadno může být nejlepším jezdcem své generace.“
Komentátor David Croft říká, že příští víkend máme očekávat novinky ohledně Adriana Neweyho. Na televizi Sky se v této souvislosti opět zmiňuje Aston Martin jako nová destinace.
Mercedes svolal po oznámení své jezdecké sestavy tiskovou konferenci. Mladý Kimi tak odpovídá na první otázky oficiálně jako pilot F1.
Busy press conference with Mercedes #F1 2025 lineup.
Toto Wolff reveals he had made his mind up on signing Kimi Antonelli “five minutes after” Lewis Hamilton decided to leave for Ferrari! pic.twitter.com/TpgAgIVjQb
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) August 31, 2024
Věděli jste, že Kimi Antonelli se na své první Velké ceně (VC Austrálie 2025) stane třetím nejmladším jezdcem v historii F1? Mladší než on byli už jen Max Verstappen a Lance Stroll.
Mladého Kimiho Antonelliho čeká v Mercedesu skutečně velký úkol. Nezapomínejme, že v kokpitu nahradí Lewise Hamiltona, který přišel do týmu místo Michaela Schumachera. Přímými předchůdci italského mladíka jsou dva sedminásobní šampioni.
Big boots to fill.
Kimi Antonelli follows in the footsteps of Formula 1 royalty at Mercedes 👑 pic.twitter.com/42k2JY1kjA
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Lewis Hamilton a malý Andrea Kimi Antonelli se takto přivítali před lety na Velké ceně Itálie. Připomínáme, že tyto dva muže dělí 21letý rozdíl.
Hamilton's heir. 🤝#F1 pic.twitter.com/EBcLLUZsvN
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
31. srpna 2019 nás navždy opustil Anthoine Hubert. Těžká nehoda v Spa-Francorchamps znamenala tragický konec velkého snu talentovaného závodníka, jehož odkaz v nás žije i po pěti letech.
Always racing for you, Anthoine. 💙 🤍 ❤️#AH19 pic.twitter.com/XjISWhKk75
— Motorsport Images (@MSI_Images) August 31, 2024
Sprint Formule 3 ovládl junior Red Bullu Tim Tramnitz. V boji o titul zatím nedošlo k zásadním posunům. Leonardo Fornaroli však navýšil náskok před Gabrielem Minim o další dva body.
Sprint Races in 2024 ✅
Here are the point-scorers from Monza 👇#F3 #ItalianGP pic.twitter.com/Uz6gbiQaq7
— Formula 3 (@Formula3) August 31, 2024
Sedmiletý Andrea Kimi Antonelli pózuje u Mercedesu W05 z roku 2013. Připomínáme, že tento kluk je ročník narození 2006.
Always meant to be. ❤️#F1 pic.twitter.com/KZOvW5Sds3
— Formula 1 (@F1) August 31, 2024
Mercedesy, McLareny, Aston Martiny, Saubery, Haasy i Franco Colapinto z Williamsu nasadili nové pohonné jednotky. Všichni se vešli do povolené alokace, takže nikdo nedostal penalizaci.
Nuevos elementos de unidad de potencia. No penalizan
New power units elements. No penalties#f1 #ItalianGP pic.twitter.com/862vxQiPS4
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 30, 2024
Helmut Marko byl po prvním tréninku celkem spokojen: „Vyvážení auta se určitě zlepšilo a o to nám šlo. Myslím si, že jsme auto vylepšili, je předvídatelnější. Pokud budeme takto postupovat, vidím to pozitivně.“
„V této chvíli nám chybí rychlost v prvním sektoru. Pokud to omezíme na minimum, můžeme podat dost dobrý výkon,“ doplnil jednaosmdesátiletý Rakušan.
Autosport informuje, že největší šanci na druhou sedačku Sauberu má Valtteri Bottas. Nabídnuta mu však měla být jen roční smlouva, což se Finovi zdá málo, a chtěl by dvouletý kontrakt, případně roční smlouvu s opcí.
Toto Wolff avizuje, že s největší pravděpodobností si Kimi Antonelli zopakuje první trénink v Mexiku.
„Omluvil se nám za škody na autě,“ řekl na tiskové konferenci šéf týmů Wolff. „Ještě jsme se nerozhodli, kdy se v prvním tréninku vrátí za volant, ale myslím si, že to bude v Mexiku.“
„Je to nešťastná situace a škoda, protože měl na své jízdy vyhrazenou hodinu. Takové věci se však stávají a patří k této práci,“ uzavřel šéf Mercedesu.
Při Antonelliho nehodě senzory naměřily přetížení 45 G.
Podle zákulisních informací má Franca Colapinta stát devět závodů ve Williamsu 4,5 milionu dolarů.
Novináři si tuto informaci chtěli ověřit, a tak se Vowlese zeptali, zda Colapinto přinese do rozpočtu nějaké peníze. „Nepřináší s sebou žádné peníze, ale od té doby, co jsme ho oznámili, nám telefon nepřestal zvonit, protože nám volají argentinské společnosti…“