Rychlé zprávy
Na posledním závodě japonské série Super Formula se Liam Lawson umístil na druhé příčce. Na zisk titulu mu to nestačilo, chybělo mu osm bodů. Z prvenství v šampionátu se raduje Ritomo Mijata.
Liam Lawson získal ocenění Nováček roku.
Liam Lawson wins ‘Rookie of the Year ‘ in Super Formula
byu/CaptainKursk informula1
Daniel Ricciardo takto poplácal své AlphaTauri. Zasloužilo si.
Daniel Ricciardo giving his AlphaTauri a little pat on the wheel after qualifying P4 in Mexico
byu/hopjesvlara informula1
Takto to bylo v kvalifikaci těsné. Leclerca od Sainze dělila jedna délka vozidla, Max Verstappen ztratil další polovinu auta.
— justf1car (@justf1car) October 29, 2023
Daniel Ricciardo si po šachovnici procvičil i francouzštinu.
Zní to neuvěřitelně, ale mexická kvalifikace je v této sezóně teprve druhá, ve které se nějakému týmu podařilo obsadit celý první řadu. Před Ferrari to jen na Velké ceně Bahrajnu dokázali jezdci Red Bullu.
Komisaři budou mít v kanceláři den otevřených dveří.
Vyšetřováni budou i Max Verstappen, George Russell a Fernando Alonso, protože na začátku Q1 v boxech blokovali několik jezdců. Kromě toho bude FIA zkoumat i Russella, Norrise a Čoua, kteří byli ve výjezdovém kole příliš pomalí.
Lewis Hamilton podle FIA nezpomalil pod žlutými vlajkami. To samé platí i pro Logana Sargeanta, kterému komisaři stejně smazali obě kola za traťové limity. Kromě toho jsme se dočetli, že Sargeant a Cunoda budou vyšetřováni za předjíždění pod žlutými vlajkami, ale nevíme přesně, kdo měl předjet koho.
Mercedes předal McLarenu trofej za druhé místo z Austinu. McLaren zase obratem poslal tu svou Sainzovi.
Thank you for the delivery, @MercedesAMGF1! 📦@ScuderiaFerrari, we've got something heading your way too… 🏆👀 pic.twitter.com/gZjc1Qbz7e
— McLaren (@McLarenF1) October 28, 2023
Checo Pérez dorazil na okruh v Mexiku také s ochrankou. Po dnešní střelbě můžeme očekávat, že organizátoři budou ještě více dbát na bezpečnost.
🇲🇽👮♂️ Checo Pérez llega con escolta al Autódromo Hermanos Rodríguez.#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/2U8idcT0Gh
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) October 28, 2023
Německý AMuS se v paddocku dozvěděl, že Ferrari se mělo při desce podlahy přepočítat o 0,3 milimetru, což při minimální tloušťce 9 mm představuje přibližně tři procenta.
Pokud však máme věřit zdrojům německého webu, Mercedes prý limit překročil o celé dva milimetry, tedy 22 procent! V tomto kontextu jsou zajímavá slova Tota Wolffa, že to před sobotou vypadalo být „na hraně“.
Nedaleko Okruhu bratří Rodríguezů se střílelo. Místní policie pronásledovala 35letého muže, který se pokusil o krádež auta. Když ho policie zastavila, zahájil palbu, na kterou příslušníci sboru odpověděli. Muž při přestřelce zemřel, kromě toho byli zraněni tři policisté a taxikář, který se nacházel v blízkosti.
K incidentu došlo ve čtvrti Venustiano Carranza jen pár stovek metrů od místa konání Velké ceny Mexika.
Televize Sky Sports před prvním tréninkem v Mexiku zveřejnila informaci, že výběr monopostů na kontrolu desky podlahy nebyl ve skutečnosti náhodný, jak to prezentoval regulační orgán.
FIA údajně reagovala na data ze senzoru aerodynamické oscilace, který ji přivedl až k Hamiltonovi a Leclercovi. Kromě těchto dvou aut se rozhodla zkontrolovat ještě dvě další, aby měla k dispozici i srovnávací data.
Podle sportovního ředitele Mercedesu Rona Meadowse má vybavení Mercedesu při pitstopech “strukturální problémy” s pistolí, maticemi a náboji kol. Kvůli rozpočtovému stropu tým trochu zanedbal své vybavení, aby vylepšil samotné auto. Odstranění těchto nedostatků můžeme očekávat až v další sezóně.
Analýza páteční závodní rychlosti Sama Collinse, experta F1.com, ukazuje, že v čele je momentálně Max Verstappen před Lewisem Hamiltonem, který ztrácí 0,275 sekundy na kolo. A teď pozor: Třetí je Daniel Ricciardo na AlphaTauri.
Následují Norris, Bottas, Leclerc, Pérez a Ocon. Zbytek pole už ztratil více než půl sekundy na kolo.
FP2 Pace analysis graph (Sam Collins)
byu/slutforpringles informula1
Alfa Romeo měla v prvním tréninku problémy s brzdami, kvůli kterým Théo Pourchaire odjel pouze čtyři kola. Podle Valtteriho Bottase v týmu už našli příčinu problému. “Ano, vše je v pořádku. Odhalili jsme problém. Je škoda, že přišel o trénink, který by pro něj byl velmi důležitý. Ano, našli jsme problém, ale v prvním tréninku jsme neměli čas ho odstranit. Alespoň do budoucna by to mělo být v pořádku.”
McLaren vyvíjí opravdu úžasně. Podle grafiky vývojových zisků se mu podařilo během sezóny najít 0,85 sekundy na kolo, což je jednoznačně nejvíce ze všech startujících týmů.
Naopak, největší propad zaznamenal Aston Martin. Od Velké ceny Bahrajnu se mu už ve srovnání s čelem “podařilo” ztratit 0,54 sekundy.
Formula 1 | The development race has been pretty remarkable in 2023 Huge gains for McLaren, a drop back from Aston Martin, and total consistency from Red Bull
byu/RobertGracie informula1