logo F1zpravy.czF1online.sk

Rychlé zprávy

23. srpna 2024, 17:44

Porovnání nejrychlejších časů podle jednotlivých sektorů ukazuje drobnou převahu Mercedesu a McLarenu.

Fastest sectors ranked by team for FP2 of the 2024 Dutch GP | via LightsOutBlog.com
byu/somewhatanxiousgenz informula1

23. srpna 2024, 17:42

Daniel Ricciardo v prvním tréninku pozdravil bariéru na místě, kde se minulý rok zranil.

23. srpna 2024, 14:30

Největší balíky vylepšení přivezli do Zandvoortu McLaren (zadní křídlo, příčné křídlo, zadní zavěšení, přední zavěšení, kraj podlahy a chlazení předních brzd) a Williams (podlaha, difuzor, bočnice, zadní část krytu motoru a dokonce i ochranný oblouk). Menší úpravy má i Red Bull, ale od těch se neočekávají velké zisky. Novinky má také Haas, VCARB a Alpine.

23. srpna 2024, 14:24

Když mluví Max Verstappen, pozorně poslouchají i Christian Horner a Helmut Marko.

23. srpna 2024, 14:22

Jack Doohan se pochlubil novým kontraktem na sociálních sítích, i když na fotce vidíte jen jeho zadní stranu. Kontrakty pilotů F1 mají v dnešní době i stovky stran. “Je to neskutečný pocit spojit svou budoucnost s Alpinem jako pilot F1 na rok 2025. Splnil se mi sen a nemohu dostatečně poděkovat svému týmu za tuto příležitost.”

23. srpna 2024, 14:12

Porovnání maximálních rychlostí v prvním tréninku je více než zajímavé. Na první pohled to až vypadá, jako kdyby Čou dostal výkon navíc a neudělal si ostudu v souboji se Švarcmanem. Rozdíl 5 kilometrů za hodinu je na tak krátké rovince přímo propastný. Na druhou stranu, Zandvoort je klikatá a technická trať, kde výkon motoru nehraje takovou roli.

23. srpna 2024, 10:02

V roce 2025 bychom na roštu mohli mít až čtyři nováčky. Oliver Bearman a Jack Doohan už byli potvrzeni, oznámení Kimiho Antonelliho se očekává v Monze a považuje se za pouhou formalitu, a ve hře je také Liam Lawson, který už má za sebou premiéru ve Formuli 1, ale s pěti starty na kontě ho prakticky můžeme považovat za nováčka.

23. srpna 2024, 09:57

Palubní záběr z kokpitu Alaina Prosta na Velké ceně Nizozemska v roce 1983. Tomu se říká motoristická nirvána.

20. srpna 2024, 22:45

Novým dočasným inženýrem Sergia Péreze nakonec nebude Richard Cooke, jak původně uváděly mediální zprávy, ale Richard Wood, který dosud působil jako Mexičanův výkonnostní inženýr.

20. srpna 2024, 16:32

Na závěr letní přestávky nám tým Sauber připravil drobné překvapení. První nizozemský trénink odjezdí místo Valtteriho Bottase ruský závodník s izraelskou licencí Robert Švarcman, který stále patří do kádru Ferrari.

20. srpna 2024, 12:45

Nejúspěšnějším jezdcem historie Velké ceny Nizozemska (a zároveň okruhu Zandvoort) je nadále skotská legenda Jim Clark. Jeho čtyři vítězství však může letos vyrovnat Max Verstappen. Kromě něj mají tři triumfy i Jackie Stewart a Niki Lauda. Dvakrát zde zvítězili Alberto Ascari, Jack Brabham, James Hunt a Alain Prost.

Z týmů je s osmi vítězstvími v čele Ferrari.

20. srpna 2024, 12:40

Zandvoort patřil k oblíbeným místům mistra světa z roku 1976 Jamese Hunta. Nejenže se závod několikrát kryl s oslavou jeho narozenin, ale Angličan zde získal dvě ze svých celkových deseti vítězství včetně toho prvního v roce 1975. Tehdy ještě pilot Heskethu odrazil útoky Nikiho Laudy a slavně zvítězil. Pro Hesketh to byl první a poslední triumf v krátké historii stáje.

20. srpna 2024, 01:03

Sergio Pérez bude mít v Nizozemsku nového inženýra. Pro mexického závodníka je to další špatná zpráva v době, kdy se snaží najít pevnou půdu pod nohama. Jeho inženýr Hugh Bird má však rodičovské povinnosti a na nějaký čas vypadne z pracovního nasazení. Nahradí ho Richard Cooke, který letos pracoval na simulátoru a v loňském roce patřil k týmu inženýrů Maxe Verstappena.

20. srpna 2024, 00:59

Historická fotka Grahama Hilla (dále od kamery), Dana Gurneyho, Jackieho Stewarta a Stirlinga Mosse (nejblíže u kamery), jak si hrají s autodráhou. Toto jsou předchůdci Maxe Verstappena a jeho nočních stintů za volantem simulátoru.

19. srpna 2024, 11:18

V této sezóně se držitelům pole position moc nedaří. Už šest velkých cen po sobě se stalo, že pilot na pole position nedokázal vyhrát.

Historie však pamatuje i na mnohem delší série. Od VC Francie 1986 po VC Detroit 1987 se odjelo až 14 závodů, ve kterých se neradoval držitel pole position.