Rychlé zprávy
Mike Krack chválí Fernanda Alonsa: „Fernando Alonso má vždy něco extra. Pracoval jsem s mnoha jezdci, ale nikdy jsem nic takového neviděl.“
Šéf Aston Martinu to zaklincoval úsměvně: „Někdy je trochu nabručený.“
Red Bull vybojoval v Číně svou stou pole position.
What an achievement! 💯
Congratulations to @redbullracing 🥳#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/2PAfWRYwYA
— Formula 1 (@F1) April 20, 2024
Nehoda Carlose Sainze ve druhé části kvalifikace. Jeho Ferrari však ukázalo pořádnou odolnost a Španěl po výměně předního křídla pokračoval.
Carlos Sainz' accident in Q2 🙃
"Sorry guys." pic.twitter.com/B9Ay4lpdNX
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) April 20, 2024
Po souboji s Carlosem Sainzem a defektem se Fernandovi Alonsovi poškodila podlaha. Další fáze parc fermé se však začne až v 9:00, takže mechanici se mohou pustit do oprav a klidně i změnit nastavení, pokud to bude třeba.
⚠️ El suelo del Aston Martin de Fernando Alonso ha quedado dañado tras el incidente con Carlos Sainz.
El rendimiento del coche puede verse afectado en clasificación si el equipo no lo repara a tiempo.#F1 #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/y5CVoYnSfn
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) April 20, 2024
Lewis Hamilton: „Už jsem i zapomněl, jaký je to pocit být vpředu! Cítil jsem se dobře na tu chvíli, dokud to trvalo, ale jsem za tyto okamžiky vděčný.“
Charles Leclerc nebyl spokojený s chováním týmového kolegy. Tohle uvedl ve vysílačce po sprintu: „Porozprávame sa potom. Bojujeme víc… On bojuje víc se mnou než s ostatními…“
Komisaři nebudou řešit souboj mezi Sainzem a Leclercem. Souboj Sainze s Alonsem však již budou vyšetřovat. Zástupci jejich týmů a jezdci byli předvoláni na 6:15 našeho času.
No further action from the stewards on Sainz and Leclerc touch at the hairpin, but they will investigate the Alonso and Sainz battle #F1 #ChineseGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 20, 2024
Nejrychlejším mužem v prvních dvou sektorech byl Lando Norris, poslední část trati ovládl Lewis Hamilton.
Zde je přehled deseti nejlepších časů v každém sektoru:
🚨FASTEST SECTORS TIMES IN CHINA SQ3
S1 – Norris: 29.470s
S2 – Norris: 35.599s
S3 – Hamilton: 52.302sThese are the fastest sectors times, but it was very hard to put all the 3 sectors together in one lap. pic.twitter.com/XfLnSwjmwY
— Holiness (@F1BigData) April 19, 2024
Už jsme si zvykli na to, že kvalifikační rozdíly zkoumáme pod mikroskopem a pilota na druhém místě dělí od pole position pár desítek centimetrů. Vizualizace náskoku Landa Norrisa ze sprintové kvalifikace tak vypadá docela vtipně.
Chinese GP Qualifying Gaps Visualized 🇨🇳 pic.twitter.com/IYvoRzDJox
— justf1car (@justf1car) April 19, 2024
Náskok Landa Norrisa na druhého Hamiltona je druhý najvyšší, jaký jsme kdy viděli v hybridní éře.
Zároveň v celé hybridní éře se jen pětkrát stalo, že by vítězný náskok přesáhl hranici jedné sekundy.
Biggest #F1 qualifying margins in the hybrid era (since 2014) –
1.620s – 2014 British GP
1.261s – 2024 Chinese GP (SQ)
1.244s – 2023 Canadian GP
1.216s – 2020 Styrian GP
1.148s – 2017 Italian GPAlso the only five times the margin exceeded 1 second in this period.#ChineseGP
— Sundaram R (@f1statsguru) April 19, 2024
Porovnání maximálních rychlostí. Zajímá nás hlavně první sloupec, který ukazuje maximální rychlosti na nejdelší rovince.
[DRY] First Practice Session Maximum Speeds pic.twitter.com/oSRmIqCyvC
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) April 19, 2024
Pohled na pořadí na startu sobotního sprintu, který je na programu v sobotu brzy ráno. Červená světla zhasnou už v 5:00.
Look at that starting grid! 😮
Her's how the drivers line up for the first #F1Sprint of the season 👀#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/0ix5LPN3px
— Formula 1 (@F1) April 19, 2024
Takto se Lando Norris radoval ze sprintové pole position.
— @ln4norris (@ln4norrisvault) April 19, 2024
Max Verstappen po sprintové kvalifikaci konstatoval, že vůbec nedokázal zahřát své pneumatiky a měl pocit, jako by jel „na ledu“. Na suchu se však v kokpitu cítil dobře. Nezdá se mu jen startovní pozice, protože na vnitřku je mnohem méně gripu.
Nico Rosberg pro televizi Sky prohlásil, že manažer Fernanda Alonsa Flavio Briatore dostane 12 procent z platu svého klienta podle nové smlouvy. Jsou-li pravdivé informace Auto Motor und Sport, podle kterých Španělovi nový kontrakt vynese 25 milionů eur, tak si jeho manažer vydělá přesně 3 miliony eur.