Rychlé zprávy
Pro někoho vítězná trofej, pro mechaniky Red Bullu hračka.
The Redbull crew doing the hula-hoop celebration with the Chinese gp trophy.
the mechanics did the iconic shit lessgooo ✨ pic.twitter.com/tr5IrZ7ILr
— ev_speaks | CARLOS TO RBR🕯️🌶️ (@heartsaysf1) April 23, 2024
Německý portál F1-Insider informuje, že mezi závody v Miami a Imole dojde k setkání na nejvyšší úrovni. Generální ředitel Mercedes-Benz Ola Källenius, šéf Mercedesu Toto Wolff a šéf Ineosu Sir James Ratcliffe se mají setkat s Maxem Verstappenem a jeho manažerem Raymondem Vermeulenem. Cílem je přesvědčit nizozemského závodníka, aby přestoupil k Mercedesu. Zpráva uvádí, že peníze nejsou problém.
A high-level meeting between Mercedes and the Verstappen camp is reportedly scheduled to take place after next week’s Miami GP, as the the Brackley squad continues its audacious bid to lure the Dutchman away from Red Bull. https://t.co/h1UOSL6gXu
— F1i (@F1icom) April 27, 2024
Podle této zajímavé analýzy byli na úvodu sezóny největšími „patrony pneumatik“ Charles Leclerc a Ferrari. Zajímavé je, že nejhůře je na tom Red Bull, ale celkový výsledek dost zkresluje australský výsledek Sergia Péreze.
Same graphic, now just for the drivers:
– Leclerc best tyre manager so far✅
– RBR and Aston drivers improved their quali pace, but have higher deg than last year – what helps over one lap could backfire in the race
– Bottas, Gasly and especially Stroll tend to struggle#F1 pic.twitter.com/zCs5gerkBh— Kevin Hermann (@KevinH_F1) April 26, 2024
Na americkém okruhu Barber došlo k hororové nehodě v juniorské sérii USF Pro. Pilotka Ava Dobsonová takto narazila do Bruna Ribeira, který po hodinách zůstal stát na trati v nebezpečné pozici. Oba účastníci nehody jsou naštěstí v pořádku.
POV of the crash from @FollowJHDD’s Ava Dobson — she, @DEForceRacing’s Bruno Ribeiro and all others involved in the dust up were able to walk away on their own power 🙏 https://t.co/piGSSj8hNm pic.twitter.com/g6IgrbQBDj
— USF Pro Championships (@USFProChamps) April 26, 2024
Reportér F1 TV Lawrence Barretto: „Andreas Seidl dosáhl podepsáním Hülkenberga jednoho ze svých hlavních cílů. Chtěl zkušenosti a protože s ním pracoval, tak ví, co dokáže. Dalším cílem je přesvědčit Sainze, aby se připojil k týmu.“
Seidl got one of his two main targets in signing Hulkenberg. He wanted experience and having worked with him, knows what he can do! Next step is convincing his other target – Sainz – to join. #F1
— Lawrence Barretto (@lawrobarretto) April 26, 2024
Věděli jste, že Nico Hülkenberg se stane prvním pilotem po více než třiceti letech, který nastoupí za osm různých týmů? Kariéra německého závodníka zahrnuje působení ve stájích: Williams, Force India (dvakrát), Sauber (dvakrát), Renault, Racing Point, Aston Martin, Haas a Audi. Naposledy něco takového dokázal Roberto Moreno s Lotusem, AGS, Coloni, EuroBrun, Benettonem, Jordanem, Minardi a nakonec Andrea Moda.
Sauber oficiálně potvrdil, že „Hülkenberg se připojil ke skupinovému chatu“.
*Hülkenberg has been added to the group chat* 💬 💚
We're excited to announce Nico Hülkenberg will join Stake F1 Team KICK Sauber for the 2025 season. pic.twitter.com/1DLNcBBL8j
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) April 26, 2024
Reportér Sky Craig Slater: „Kdybyste se zeptali šéfů týmů, zda chtějí v týmu Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena jako svou jezdeckou dvojici, nebo Adriana Neweyho jako svého hlavního designéra, většina z nich by si vybrala Neweyho. Ano, až tak dobrý je.“ Není bez zajímavosti, že zatímco jmenovaní jezdci vydělávají 50 milionů eur ročně, Newey údajně „jen“ deset milionů, přestože v jeho oboru jde o velmi vysoký plat.
How important is Adrian Newey? 🏎🔥 pic.twitter.com/hduEW4Q3qE
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) April 25, 2024
Ke zprávě o konci Adriana Neweyho v Red Bullu se připojuje další přední britský zdroj. „Zprávu o Neweyho blížícím se odchodu jako první přinesl německý magazín Auto Motor und Sport a následně ji portálu Motorsport.com potvrdily zdroje obeznámené se situací,“ uvedl renomovaný britský portál.
Legendary designer Adrian Newey is set to leave the Red Bull #F1 team.
Full story. ⬇️https://t.co/JsH6iNC6i0
— Motorsport.com (@Motorsport) April 25, 2024
Méně významné italské zdroje píší, že jednání mezi Neweym a Ferrari pokročila. Ty významné zatím mlčí. Corriere della Sera však uvedla do kontextu informaci Auto Motor und Sport, podle které Adriana viděli na letišti v Bologni. „Nemá to s tím nic společné. Přistál v Bologni, aby se zúčastnil víkendu na trati v Mugellu se sportovními automobily, které jsou Neweyho vášní.“
Skončilo další zasedání Komise F1. Podle tiskové zprávy nepřineslo nic zajímavého. Zavedení nového bodového systému se odkládá na červencové zasedání. Týmy také schválily nové „zadní kamery“ od letošní Velké ceny Španělska.
K informacím německého Auto Motor und Sport se přidala i britská televize BBC: „Adrian Newey opouští Red Bull v důsledku kontroverze kolem Christiana Hornera. Newey, který je považován za nejlepšího designéra všech dob, podle zdrojů BBC oznámil Red Bullu, že chce odejít.“
Design chief Adrian Newey set to leave Red Bull – BBC Sport https://t.co/wKZiA2R9ev
— Andrew Benson (@andrewbensonf1) April 25, 2024
Ferrari představilo speciální (modré) kombinézy pro Miami.
We could get used to this 🤭💙
How are you rating our new #MiamiGP kit? pic.twitter.com/tZ4kdu9kiS
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 25, 2024
Takto bude vypadat vylepšené Ferrari SF-24. Italská média jím žijí již několik dní a vzniklo několik kreseb a animací nového auta, které s největší pravděpodobností uvidíme v Imole.
🔴 Voici une animation 3D qui compare la SF-24 à la SF-24 EVO d'Imola avec les améliorations et les conséquences en terme d'aerodynamique !#F1 https://t.co/aT1gAKDqnS pic.twitter.com/f7XGL4YVuL
— CL16__FanpageFr 🇲🇨 (@Cl16__FanpageFr) April 24, 2024
Jaké je aktuální rozložení sil na startovním roštu? Průměr z úvodních pěti velkých cen říká, že Red Bull má před Ferrari náskok 0,24 sekundy v závodním tempu a 0,34 sekundy v kvalifikačním. McLaren na stáj z Maranella moc neztrácí, ale Mercedes a Aston Martin se zdají být o něco více pozadu.
The same now for the qualifying pace👇
– top 3 remain the same, but gaps increase
– Aston way better over one lap & now faster than Mercedes
– Racing Bulls fastest midfield car, Alpine stays slowest
– field is closer together in quali than in the race#F1 pic.twitter.com/VUxKd9LFY8— Kevin Hermann (@KevinH_F1) April 25, 2024