logo F1zpravy.czF1online.sk

Zákulisím pulsují spekulace: Setkají se Wolff a Verstappen na Sardinii?

Max Verstappen a Jos Verstappen
© Juraj Eliáš
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 17:59

Letošní přestupové léto mělo plavat v klidných vodách. Z týdne na týden se však všechno změnilo. Max Verstappen stále oficiálně nepotvrdil svou další budoucnost a veřejnost se chytá každého stébla informace. Max byl tento týden v továrně Red Bullu v Milton Keynes, ale už o pár hodin později si pozorné oko fanoušků všimlo jeho lodi i letadla na Sardinii.

Novinka o odchodu Christiana Hornera přišla v době „mini letní přestávky“, kdy si týmy a jezdci užívají dva týdny bez závodů. Následně se vypravíme do Belgie a Maďarska, po kterých nás čeká letní uzávěrka továren.

Zdroje jsou skoupé na informace. Další oficiální tiskovka je na programu až o necelé dva týdny, takže jsme v citlivém období, kdy jakékoli mediální spekulace mohou být čiré výmysly. Přesto nás zaujaly tři zprávy, které v krátkém sledu přinesl poslední den pracovního týdne.

Setkají se Wolff a Verstappen na Sardinii?

Informaci o setkání Maxe Verstappena a Tota Wolffa na Sardinii přinesl jako první Ralf Schumacher. Ten si myslí, že holandský závodník se upíše Mercedesu. „Pravděpodobnost není nakloněna Maxovu setrvání v Red Bullu,“ uvedl bývalý pilot Jordanu, Williamsu či Toyoty v rozhovoru pro formel1.de, který vyšel 10. července.

„Myslím si, že v neděli po závodě mu došlo, že se to nedá zachránit. Připadalo mi to docela očividné. Když máte pocit, že situaci nemůžete zachránit, je těžké se tohoto pocitu zbavit. Není náhoda, že tento týden směřovaly dvě jachty na Sardinii – jedna patří Totovi Wolffovi, druhá Maxovi Verstappenovi. Podle toho, co jsem slyšel, existuje dobrá šance, že spolu zajdou na kávu,“ řekl Schumacher.

V dnešní době internetu lze tyto informace snadno ověřit. Podobně jako fanoušci pozorně sledují na Flightradaru pohyb Maxova letadla, mohou sledovat i jeho jachtu. A skutečně, obě lodě se tento týden pohybovaly u břehů Sardinie. Ne, nebyly vedle sebe, a ano, může to být čistá náhoda, ale je to zajímavá zpráva, o kterou je třeba se podělit.

Samozřejmě, na Sardinii v pátek přistálo i Maxovo letadlo.

Ve hře je stomilionové odstupné

Co patří k jednomu z největších přestupů historie Formule 1? Samozřejmě, velké peníze. Když se Lewis Hamilton upsal Ferrari, internet ohromila zpráva o jeho platu 100 milionů eur ročně. Šlo pouze o zákulisní informaci a přesné číslo se pravděpodobně nikdy nedozvíme.

Velmi podobně musíme vnímat i spekulaci Gazzetta dello Sport, podle níž udělil předseda představenstva a generální ředitel Mercedes-Benz Group, Ola Källenius, zelenou na vykoupení Maxe Verstappena zpod smlouvy v Red Bullu, ať to stojí, co to stojí.

Podle italského deníku je ona částka 120 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 102 milionů eur. Jisté je, že Red Bullu by se v tuto chvíli takové peníze určitě sešly.

Horner žádá zlatý padák

Proč výrobce energetických nápojů potřebuje peníze? Inu, v první řadě zde máme zprávy o personálně poddimenzovaném Red Bull Powertrains, zastaralém větrném tunelu, ale také o mastném odstupném pro Christiana Hornera. Ten měl s Red Bullem smlouvu platnou až do roku 2030 a podle informací britského deníku The Telegraph mu kontrakt sliboval plat přibližně 10 milionů eur ročně, nemluvě o prémiích.

Podle zpráv jmenovaného zdroje by Horner chtěl všechny tyto peníze na ruku jako odstupné. Ve hře je tedy částka přibližně 50 milionů eur. Samozřejmě, Oliver Mintzlaff a spol. nejsou ochotni platit. Podle Telegraphu by vedení firmy rádo zaplatilo nižší částku výměnou za dřívější uvolnění Hornera zpod smlouvy. Ten by se následně mohl vydat do padoku a hledat novou práci, například jako šéf Ferrari či Alpinu.

Související zprávy

Diskuze