Horner se nezdržel kritiky Cunody: Zase až tak těžké to auto není

Z Velké ceny Rakouska vypadli dva piloti top týmů a oba piloti Williamsu, ale Júki Cunoda se nejen nedokázal dostat na body, on reálně v průběhu celé velmi nevydařené neděle ani jednou pořádně nefiguroval v nejlepší desítce. Japonec byl nakonec klasifikován se ztrátou dvou kol na posledním šestnáctém místě. To znamenalo, že i Christian Horner se jen s velkými obtížemi zdržel negativních projevů na adresu svého pilota.
Cunoda startoval do závodu na středně tvrdých pneumatikách a v prvním stintu se postupně vyšplhal na desáté místo, i když mnozí piloti mezitím zajeli do boxů na první zastávky. První kontakt přišel po souboji s Lancem Strollem, ale ten byl nic v porovnání s tím, co se stalo přibližně v polovině závodu.
Júki se zapletl do souboje s Colapintem, který skončil kolizí a trestem pro japonského závodníka. Ten musel po srážce zamířit do boxů pro nové přední křídlo, čerstvé pneumatiky a také kvůli kontrole zavěšení. Auto bylo relativně v pořádku, ale časová ztráta už byla nesmazatelná.
„Po startu tak hluboko v poli bylo náročné s Júkim jakkoli pokročit. Pak po souboji s Colapintem dostal trest,“ konstatoval po neděli Horner pro F1 TV. „Nejen pro Maxe, ale i pro něj to dnes byl příšerný závod. Je to frustrující, ale rychle obrátíme naši pozornost na Silverstone.“
V Rakousku to přitom nevypadalo tak beznadějně. Cunoda ve volných trénincích nezaostával moc výrazně, dokonce i v Q1 ztratil na Verstappena jen necelé tři desetiny. Nepovedený závěrečný pokus však znamenal start z osmnáctého místa, který do nedělního závodu nevěstil nic dobrého. „Musíme pochopit, co se pokazilo, protože ve druhém a třetím tréninku to vypadalo okej,“ řekl Horner.
„Zdá se, že v kvalifikaci se mu to vymklo z rukou. Když se ocitnete mimo pozice, jste hluboko v poli a je to tak těsné, tak ztratíte sebedůvěru. Budeme s ním však pracovat a pokusíme se mu pomoci,“ slibuje Horner.
Cunoda a Colapinto měli v Rakousku tak nezdařené závody, že jejich souboj lze přirovnat k majstrování pohádkových hrdinů Pata a Mata. Tito dva pánové byli v první řadě ohrožením pro jezdce kolem, což ukázal i Colapintův incident s o kolo rychlejším Oscarem Piastrim.
Co ale může Red Bull dělat? Jak jsme se naučili, výměna jezdce nepředstavuje řešení. Podle Hornera by však Cunodovy výkony neměly být tak hrozné ani v kokpitu velmi neposlušného monopostu RB21. „Auto je takové, jaké je, a vyvinuli jsme ho v průběhu let na základě cesty, kterou jsme si zvolili,“ vysvětlil Horner.
„Není to lehký monopost, ale zase není až tak těžký. Budeme s ním pracovat a doufejme, že v Silverstonu udělá krok vpřed,“ dodal s nadějí Christian.