logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bull měl k dispozici další softy. Verstappen si však žádal čerstvé gumy

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala2. 6. 2025

Dopustili se stratégové Red Bullu v závěru VC Španělska hrubé taktické chyby? Max Verstappen byl nucen bránit se po restartu na tvrdých pneumatikách, zatímco všichni kolem něj si vybrali měkkou směs. Červení býci chtějí prozkoumat, kde a zda se stala chyba.

V neděli se nám velmi hodilo předzávodní shrnutí zbývajících pneumatikových sad z dílny Pirelli. Italský dodavatel nám prozradil, že Max Verstappen měl před závodem k dispozici z každé směsi jednu úplně čerstvou sadu a kromě toho i tři použité softy.

Když po odstoupení Kimiho Antonelliho vyjel na trať Bernd Mayländer, Red Bull stál před dilematem. Na jedné straně mohl pokračovat na měkké směsi ze třetího stintu, nebo sáhnout po zbývajících pneumatikách „ze skladu“.

„Máme další sadu pneumatik? Čerstvé pneumatiky budou rozdílové,“ okamžitě oznámil svému závodnímu inženýrovi Gianpierovi Lambiasemu. Boxový můstek měl přehled o tom, kolik sad Nizozemci zbylo: Před výjezdem safety caru si vyčerpal nové mediumky, nové softy a dvě sady použité měkké směsi, které absolvovaly po jednom ostrém kole v kvalifikaci. Z čerstvých pneumatik mu zbyla jen tvrdá směs, kterou nakonec dostal přesně podle svých instrukcí.

„Proč *** jsme… Co jsou tohle za pneumatiky?!“ zlobil se Verstappen, když opouštěl boxy s gumami s bílým označením. „To je tvrdá směs, Max,“ odvětil klidně Gianpiero Lambiase, ale pro Nizozemce to nebyla uspokojivá odpověď. „Proč jsme na tvrdých gumách?!“ Lambiase doplnil, že to byla „jediná možnost“ a po Verstappenově doplňující otázce připustil, že ji v závodě ještě nikdo nevyzkoušel.

Kromě zmiňované čerstvé tvrdé směsi Verstappenovi zbyla v garáži už jen jedna měkká sada. S největší pravděpodobností šlo o softy ze závěru třetího tréninku, na kterých i s výjezdovými a dojezdovými koly objel okruh v Barceloně osmkrát. Bylo by lepší startovat na této směsi s osmi koly? Podotýkáme, že všichni soupeři kolem něj měli tři kola staré softy z kvalifikace — výjezdové, ostré, dojezdové.

Verstappen se po závodě zamýšlel, zda by neudělal lépe, kdyby během výjezdu SC zůstal na trati na svých softech s jedenácti koly na kontě. Jako bonus by se dostal na první místo před jezdce McLarenu.

„To byly jediné pneumatiky, které nám zbyly,“ řekl na adresu nasazené tvrdé směsi. „Stále jsme měli použité softy, které měly možná pět nebo šest kol, což také nebylo ideální. Retrospektivně bychom udělali lépe, kdybychom zůstali na trati, ale to se vždy snadněji řekne než vykoná.“

Následující dny budou v Milton Keynes plné analýz. „Bezpečnostní vozidlo vyjelo na trať v nejhorší možné chvíli pro naši strategii,“ poznamenal šéf týmu Christian Horner. „Rozhodovali jsme se mezi tím, že zůstaneme na starších pneumatikách a budeme ohroženi na restartu, nebo zariskujeme s novou sadou tvrdých gum.“

„Po válce je každý generál, ale my jsme v dané chvíli přijali nejlepší rozhodnutí s informacemi, které jsme měli k dispozici,“ doplnil.

Související zprávy

Diskuze