logo F1zpravy.czF1online.sk

Vlastní zájem dříve či později převáží nad zájmem týmu, prohlásil Horner o McLarenu

Oscar Piastri a Lando Norris
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 11:05

V roce 2025 nám ve Formuli 1 pokračuje souboj dvou velmi odlišných týmů, velmi odlišných šéfů, velmi odlišných jezdců a velmi odlišných přístupů k závodění. Kontrast mezi McLarenem a Red Bullem je pravděpodobně větší, než byl v minulosti rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem nebo předtím Ferrari a Red Bullem. I to dělá z tohoto šampionátu tak fascinující divadlo.

Co mají Red Bull a McLaren vlastně společného? Inu, vedou je bývalí závodníci, kteří však mají velmi odlišné přístupy k řízení svých týmů i k závodění jako takovému. Jeden jezdí se dvěma vyrovnanými jezdci bez jasné interní strategie a snaží se získat si sympatie všech, druhý musí vsadit všechno na jednu kartu a už si nějak zvykl na roli „záporáka“.

Nesmíme však zapomínat, že „záporáky“ byli i nejednou velikáni jako Michael Schumacher či Ayrton Senna. Sám první jmenovaný jednou řekl, že titul přece může vyhrát jen jeden jezdec. Nepřímo tím tehdy naznačil, že politika dvou vyrovnaných pilotů nedává smysl. „Po druhé zastávce se Lando propadl za Oscara a měli jste vedle sebe dva jezdce, kteří bojují o titul. Vlastní zájem dříve či později převáží nad zájmem týmu,“ prohlásil po skončení nedělního závodu Christian Horner.

„To je vnitřní konflikt. Oba jezdci odvedli velmi dobrou práci při vyhýbání se vzájemnému kontaktu. Bylo chvályhodné, že jim dovolili závodit. Mohli jsme však vidět, že to bylo dost těsné,“ uvedl šéf Red Bullu.

Jeho tým nebojuje o titul v Poháru konstruktérů v podstatě už od minulého podzimu a nebude o něj bojovat ani v této sezóně. Tým však musí udělat všechno, aby si udržel Maxe Verstappena. Důvod je jednoduchý a viděli jsme ho i v nedělním závodě. Holanďan stále dokáže věci, které jiní nedokážou, například podniknout takový předjížděcí manévr, jaký jsme viděli v první zatáčce.

„Oscar v úvodu závodu dost zatlačil a mohli jste vidět, že pravá přední pneumatika se mu začala trochu drolit. V té době se docela nevědělo, jestli to bude na jednu, nebo na dvě zastávky. Rozhodli se pro dvě, ale dost se propadli, protože dlouhá boxová ulička na této trati znamená ztrátu 27 sekund,“ řekl Horner.

„Oscar tak spadl do bolestivého provozu. Max mohl pokračovat a degradace byla na této trati strašně nízká. I když měl Lando před sebou čistý vzduch, dokázali jsme si docela v pohodě udržet náskok,“ dodal Horner.

Související zprávy

Diskuze