Red Bullu nepomáhá větrný tunel: Naše nástroje neodrážejí realitu na trati, říká Horner

Red Bull neudělal za posledních dvanáct měsíců téměř žádný pokrok. Za toto období si prošel důležitými změnami nejen monopost, ale celý tým. Klíčoví lidé odcházeli, problémy s druhým pilotem přetrvávaly a auto stagnovalo. V takovém případě se inženýři obracejí na své nástroje, ale to podle šéfa stáje Christiana Hornera nefunguje.
O simulátoru a větrném tunelu Red Bullu se toho v posledních letech napsalo více než dost. O prvním jmenovaném se hovořilo v souvislosti s přípravou a výchovou druhého pilota stáje, protože od odchodu Daniela Ricciarda se ve druhém kokpitu trápil jeden nadějný závodník za druhým; o druhém jmenovaném se mluvilo od loňska, když nasazovaná vylepšení jaksi přestávala fungovat.
Mnozí to spojují s odchodem Adriana Neweyho, ale faktem je, že nástup této generace monopostů si vyžádal hromadné rekonstrukce větrných tunelů. Například Ferrari v tom svém vyměnilo podušku a Aston Martin se dostal do nepřímé přestřelky s Mercedesem, jelikož jejich větrný tunel nebyl vyhovující pro současnou generaci předpisů. Stáj ze Silverstone nyní otevřela vlastní tunel – říkalo se, že jej bude využívat i Red Bull – a nový před nedávnem dokončil i McLaren.
I když se hodně mluví o Neweym, šéf Red Bullu Christian Horner nyní opět připomněl problém s větrným tunelem. „Myslím si, že našim problémům rozumíme, ale řešení, která přinášejí naše nástroje, nekorelují s tím, co vidíme na trati. To musíme vyřešit. Proč naše nástroje neukazují to, co vidíme na trati? Když dojde k takovému nesouladu, musíte jej odstranit,“ prohlásil Angličan.
„Máme kvalitní technický tým, který za ta léta vytvořil několik úžasných aut. Jsem přesvědčen, že tomu přijdou na kořen. V tuto chvíli však platí, že naše nástroje neodrážejí realitu na trati. Je to něco podobného, jako byste měli dvoje hodinky a každé ukazovaly jiný čas,“ vysvětlil Horner.
Podle posledních informací tým nadále využívá větrný tunel v Bedfordu, který je nejstarší v celé F1. I když byl za ta léta několikrát rekonstruován, faktem zůstává, že vznikl krátce po druhé světové válce na opuštěném letišti jako výzkumné středisko RAF. „Větrný tunel nás zavedl směrem, který neodpovídá tomu, co vidíme na trati. To vede k nesouladu mezi tím, co vám říkají nástroje a data na trati,“ vysvětlil šéf Red Bullu.
I když tým nemá čas nazbyt, právě začátek sezóny a posbíraná data mu pomohou podle Hornera z krize. „Právě data z okruhu vedou k řešením. Musíte pochopit, kde jsou slabiny vašeho monopostu. Jsme na konci aktuálního cyklu pravidel, kdy dosahujete jen drobných zisků,“ dodal Angličan.
- Štítky
- Christian Horner
- Red Bull