Red Bull je ochoten obětovat výkonnost, aby Cunodovi usnadnil život

Už i Red Bull se zřejmě vzdává naděje, že se objeví další jezdec, který s jejich specifickým monopostem dokáže jezdit na špičkové úrovni. Po poslední jezdecké rošádě v týmu nepřímo přiznávají porážku, jelikož po dvou posledních místech Liama Lawsona ve dvou čínských kvalifikacích bude pro ně úspěch v podstatě jakýkoli lepší výsledek.
Júki Cunoda má za sebou pozitivní premiéru v Red Bullu. Ve druhém tréninku toho japonský závodník moc neodjel kvůli čtyřem červeným vlajkám, ale v tom prvním obsadil šesté místo. V týmu se na tento víkend poctivě připravovali a přišli s novým plánem.
Úkolem inženýrů je zajistit, aby se Júki cítil v kokpitu komfortně bez ohledu na to, zda je zvolené nastavení nejrychlejší, nebo ne. V rozhovoru pro média to potvrdil boss Red Bullu Christian Horner. „Myslím si, že mu musíme poskytnout odlišné nastavení,“ prohlásil pro televizi Sky Sports.
„Max má unikátní schopnost vytěžit z monopostu čas na kolo. Nemyslím si, že jsme viděli jiného jezdce, který by to dokázal stejným způsobem. Ať je jeho parťákem kdokoli, musíme mu dát klidnější auto, aby nabyl vyrovnanější a předvídatelnější pocit. Nevadí, že nedostane nevyhnutelně nejrychlejší monopost, rozhodně v něm však potřebuje více sebedůvěry,“ vysvětlil Horner.
Red Bull se po úvodních dvou závodech dostal do nezáviděníhodné situace. Z posledních šesti velkých cen získal týmový kolega Maxe Verstappena jen dva body – Pérez získal jeden bod v brazilském sprintu a jeden v Las Vegas –, což je děsivá statistika. Pro mnohé je dnes tento tým odepsán v boji o Pohár konstruktérů, ale to nic nemění na tom, že stáj potřebuje konečně zapojit do boje i druhé auto.
„Inženýři se před sezónou velmi soustředili na to, aby rozšířili pracovní okno monopostu. Nevyhnutelně jsme nepotřebovali zlepšit absolutní výkonnost, jen rozšířit pracovní okno, abychom dokázali čelit rozličným výzvám a disponovali mnohem širším pracovním oknem,“ dodal Horner.