Byl by Lawson rychlejší v monopostu Racing Bulls? Podle Verstappena ano

První jezdecké výměny se můžeme dočkat již po druhém závodě sezóny. Média v současnosti čekají na výsledek klíčového zasedání vedení Red Bullu v Milton Keynes, kde se má tento týden uskutečnit porada o dalším postupu ohledně zlepšení celkové výkonnosti týmu. I když to nikdo nenazval diskusí o dalším osudu Liama Lawsona, zástupci médií očekávají, že právě tento týden se rozhodne o budoucnosti novozélandského závodníka.
Ten si minulý víkend neodpočinul ani před mikrofony médií, když musel vysvětlovat své katastrofické výsledky. Osmnácté, dvacáté a dvacáté místo v úvodních třech kvalifikacích sezóny vám nepřinesou dvakrát příjemné otázky. Lawson musel už v pátek odpovědět na nepříjemnou otázku, zda Red Bull udělal chybu, když si nevybral Júkiho Cunodu.
Japonský závodník zase nadšeně odpověděl na možnost, zda by se mohl stát pilotem Red Bullu. „Jasné, stoprocentně! Jejich auto je rychlejší,“ zvolal Júki, který odpověděl s dávkou ironie a vtipu, ale PR manažera svého týmu vylekal natolik, že ten raději vstoupil do konverzace a svého pilota usměrnil.
To vedlo k zajímavé diskusi. Už víme, že v monopostu Red Bullu na Verstappena v podstatě nikdo nemá, ale kdo ze současných kandidátů na místo v hlavním týmu by byl nejrychlejší v kokpitu sesterského Racing Bulls? „Podíváte-li se na rozdíly mezi jezdeckými dvojicemi v ostatních týmech, tak je jasné, že všichni jsou blíže u sebe. Ukazuje to, že naše auto je extrémně náročné,“ prohlásil Verstappen pro nizozemský De Telegraaf.
„Myslím si, že kdybyste Liama posadili do kokpitu Racing Bulls, tak by byl rychlejší – opravdu si to myslím. To auto je snáze zvládnutelné než naše. Všiml jsem si toho i během rozhovoru s Liamem. Nemyslím si, že loni byly rozdíly mezi ním a Júkim tak velké. Kdyby byly, tým by ho neposadil do Red Bullu,“ prohlásil Max.
Nizozemský závodník vyslovil objektivní fakt. Asi nikdo v současnosti nebude tvrdit opak. Problém je, že lidé jako Lawson nebo Christian Horner to nemohou přiznat. První jmenovaný by tím nepomohl své kariéře, druhý zase svému týmu. Maxovi to však nijak neublíží.
„Ano, monopost VCARB-u je jednodušší na zvládnutí, ale já musím jezdit rychleji s tímto vozem. Red Bull je rozhodně náročný na zvládnutí,“ přiznal Lawson.
„Tento víkend byl pravděpodobně ještě náročnější než v Melbourne. Vyzkoušeli jsme nastavení, které nefungovalo. Samozřejmě, čím více jezdíme a čím více zkoušíme, tím více se naučíme. Bohužel, nešli jsme správným směrem,“ dodal Liam.
Do diskuse se zapojil i šéf Red Bullu Christian Horner. Ten samozřejmě nemůže říci, že monopost jeho týmu je pomalejší, ale asi nikdo z nás by nebyl proti hypotetickému experimentu, při kterém by Red Bull posadil Verstappena do VCARB-u. Určitě se toho nikdy nedočkáme, stejně jako bychom se z úst Hornera nikdy nedočkali přiznání, že Racing Bulls je rychlejší než Red Bull.
„Myslím si, že monopost Racing Bulls je celkově stabilnější, stejně tak je stabilnější v nájezdu do zatáček. Zřejmě je přirozeně nedotáčivější a tím pádem se mu dá snáze přizpůsobit. V dlouhých stintech však můžete jasně vidět výkonnostní rozdíly mezi oběma vozy. S nedotáčivým autem se vždy o něco snáze dostanete na hranu,“ skonstatoval Horner.