logo F1zpravy.czF1online.sk

Proto jste vyplatili Péreze ze smlouvy? Horner nevěděl, jak odpovědět na otázku o Lawsonovi

Liam Lawson
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 3. 2025

Red Bull na tom v nové sezóně není tak špatně, jak mu mnozí předpovídali. Výsledky a ztráta monopostu RB21 na McLareny jsou docela povzbudivé, ale věčná otázka zní, do jaké míry za to Christian Horner a spol. vděčí kouzlům Maxe Verstappena? Pohled na druhou stranu garáže je totiž bolestivější než kdykoli předtím.

Liam Lawson skončil poslední v páteční sprintové kvalifikaci a také poslední v sobotní hlavní kvalifikaci. Sergio Pérez loni zažíval šňůru vypadnutí v Q1 a Q2, ale Novozélanďanova dosavadní kvalifikační bilance je vskutku srdceryvná. Osmnácté místo v Austrálii a dvě dvacáté příčky v Číně jsou, doslova, nejhorší možné výsledky.

Tuto debatu vedeme již od roku 2019, kdy do týmu přišel Pierre Gasly, a nejen nás to už unavuje. Christian Horner zcela zjevně také neví, jak na to odpovědět. Max Verstappen se drží, ve sprintu dokonce stáhl ztrátu na Landa Norrise v šampionátu na dva body, v kvalifikaci skončil jen o 24 tisícin vteřiny za ním a zjevně nadále se železnou pravidelností maximalizuje výsledky. Úsilí týmu v Poháru konstruktérů však trpí.

„Liam má za sebou těžký den a musíme se na to dobře podívat. Pokusíme se mu dát co nejlepší auto do nedělního závodu,“ zopakoval Horner pro televizi Sky obvyklou formulku, kterou omílal tisíckrát i v případě Gaslyho, Albona a Péreze.

Tato nic neříkající odpověď však reportéra Teda Kravitze příliš neuspokojila. Ten totiž šéfovi Red Bullu otevřeně připomněl, že rakouská firma za nemalé peníze vyplatila ze smlouvy Sergia Péreze a „odměnou“ za tuto investici jsou její ještě horší výsledky.

„Ale vy od něj potřebujete body do Poháru konstruktérů. Proto jste asi Checa nevyplatili ze smlouvy, že? Cílem bylo nahradit Checa rychlejším jezdcem. Je Liam rychlejší?“ zeptal se Kravitz.

Ani na tuto otázku Horner neměl konstruktivní odpověď. Můžeme mu to ale vyčítat? Odpovědi totiž zřejmě chybí celému Red Bullu. „Jak jsem řekl, dobře se na to podíváme. V neděli uděláme vše, co bude v našich silách,“ povzdechl si Horner.

Toho mohl potěšit alespoň výsledek Maxe Verstappena. Ten maximalizoval své zisky v dopoledním sprintu i odpolední kvalifikaci. Asi se nenajde mnoho lidí, kteří budou tvrdit, že Nizozemec z toho v Číně zatím nevyždímal maximum. Čtyřnásobný mistr světa chce pokračovat v titulovém boji, i když očividně nemá nejrychlejší auto.

„Na čele je to docela vyrovnané a vyzkoušeli jsme pár věcí, které nám, jak doufáme, pomohou v nedělním závodě. Jsme jeden a půl desetiny od pole position a byli jsme nejrychlejší v prvním sektoru, ale v pneumatikách nám v závěru kola nezůstal dostatek výkonnosti. Beztak to vypadá slibně,“ skonstatoval Horner.

„Čeká nás fascinující závod. Tyto pneumatiky jsou strašně citlivé a už ve sprintu jsme viděli odlišnou úroveň drobení gum, odlišná auta fungovala odlišnými způsoby. Nemyslím si, že tento víkend bude klíčová pole position, podle mě to bude o strategii a levé přední pneumatice,“ dodal šéf Red Bullu.

Související zprávy

Diskuze