Austrálie nebyla odrazem Lawsonových schopností, říká Horner

Z individuálního hlediska to nebyl pro kvarteto pilotů Red Bullu povedený začátek sezóny. Přísnější kritéria snese jen představení Maxe Verstappena, který je tak spolehlivým a konzistentním závodníkem, že podobné výkony v jeho podání už bereme jako samozřejmost. Liam Lawson, Júki Cunoda a Isack Hadjar však zklamali.
I když japonský závodník zajel v Austrálii životní kvalifikaci, v náročných podmínkách nedělního závodu nedokázal doručit výsledek, Liam Lawson a Isack Hadjar zklamali. Novozélanďanův výkon byl reminiscencí Sergia Péreze z minulé sezóny a opět oživil debatu o tom, zda kromě Maxe Verstappena po naší Zemi vůbec chodí člověk, který by dokázal zvládnout monopost Red Bullu.
Pro Lawsona to od začátku nebyl ideální víkend. V Albert Parku nikdy nejezdil, ve třetím tréninku utrpěl poruchu a odjel jen jedno instalační kolo, v kvalifikaci vypadl už v Q1 a v závodě se motal od začátku do konce na chvostu. Nehoda na suchých pneumatikách v houstnoucím dešti byla vyvrcholením víkendu, na který musí Liam co nejdříve zapomenout.
„Byl to pro něj těžký víkend. Před kvalifikací jsme změnili nastavení a přidali jsme přítlak, ale na této trati se velmi těžko předjíždí. Zariskovali jsme a nechali jsme ho v dešti na trati, protože byl mimo body a pomysleli jsme si, že zariskujeme a možná to vyjde,“ vysvětlil novinářům Christian Horner.
„Přesně v tu chvíli déšť zhoustl, takže ho za to nemůžeme vinit. Myslím si však, že může vidět světlo na konci tunelu, jelikož na suchých pneumatikách ve skutečnosti zajel druhý nejrychlejší čas závodu. Myslím si, že to můžeme vnímat jako pozitivum a jeho tempo ve skutečnosti není špatné,“ dodal Horner.
Problém je, že Liama nečeká nic jednoduchého ani tento víkend. Přesouváme se do Číny, což je pro tohoto pilota další neznámá trať. Navíc, jak řekl i šéf Red Bullu, čeká nás sprintový víkend. „Bude to náročné, protože ho čeká sprintový víkend na trati, kde nikdy nejezdil. Je však dost odolný. Tento víkend nebyl reprezentativním odrazem jeho schopností,“ zdůraznil Horner.
Marko chce počkat tři až pět velkých cen
Přidal se i jeho kolega Helmut Marko, který se během australského víkendu nestal velkou hvězdou mediálního prostoru. Nejprve označil Gabriela Bortoleta za „béčkového“ pilota, aby pak sledoval, jak se jím vybraný jezdec roztočil v zahřívacím kole a skončil v bariéře.
To by nebyla žádná tragédie, ale Rakušan si při hodnocení Hadjarovy nehody nezachoval důstojnost a v podstatě řekl, že francouzský mladík by se měl stydět za to, že se po hodinách v zahřívacím kole rozplakal. Jak hodnotí výkon Lawsona?
„Chtěl ukázat, co v něm je,“ konstatoval Marko. „Bohužel, nevyšlo mu to. Musíme ho nechat vychladnout a vyhodnotit jeho vývoj po prvních třech až pěti velkých cenách.“