Šest až osm kol dokážeme držet krok s McLarenem, zní z Red Bullu

Za námi je úvodní podnik roku 2025 a na proklamovanou nejlepší sezónu za dlouhá léta to zatím nevypadá. Samozřejmě, na ukvapené závěry je ještě brzy, ale vše nasvědčuje tomu, že McLaren má situaci pod kontrolou. Největší výhoda tohoto týmu spočívá v práci s pneumatikami, což potvrdili v podstatě všichni zástupci nejbližších soupeřů.
Degradace pneumatik je oblast, ve které má stáj z Wokingu největší výhodu před ostatními. Potvrdila to také Velká cena Austrálie. Viděli jsme, že Max Verstappen se velmi snažil, maximálně na to tlačil, ale jeho Red Bullu rychle došla pára – tedy v jeho případě pneumatiky. „McLaren má dobře vyvážený monopost, zejména ve třetím sektoru vypadali být silní,“ konstatoval šéf Red Bullu Christian Horner po skončení nedělního závodu.
„Max měl dobrý start, zůstal trochu uvězněn v obkolesení McLarenů, ale pak se krásným manévrem z vnější strany dostal přes Oscara a zpočátku dokázal atakovat Landa. Myslím si však, že jsme trochu více tlačili na asfalt, zejména v posledním sektoru,“ vysvětlil Horner.
Bylo to citelné i z přímého přenosu, když Max Verstappen udělal chybu a nedobrzdil do jedenácté zatáčky. Od týmu následně žádal čerstvé pneumatiky, ale vzhledem k osychající trati a předpovědi počasí byla jeho žádost zamítnuta. McLaren během celé délky závodu jednoduše prokázal lepší práci s pneumatikami.
„Tehdy se rozestup začal zvětšovat,“ vysvětlil Horner. „Oscar se dokázal dotáhnout a předjet Maxe. Na intermediálkách to bylo zajímavé, protože ke konci prvního stintu začali opět ožívat a my jsme začínali být znovu velmi konkurenceschopní.“
To však bylo na McLaren příliš málo, i když v následující fázi závodu připravily nehody a počasí další příležitosti, zejména pro Maxe Verstappena. Při pohledu na celkový obraz je ovšem jasné, že McLaren se o triumf mohl připravit jen sám jezdeckou nebo technickou poruchou. Red Bullu nezbývalo jiné, než sportovně uznat, že soupeř byl lepší.
„Nasadili jsme středně tvrdé pneumatiky a trochu mě překvapilo, že na vlhké trati šli ostatní na tvrdé. Měli jsme pocit, že jsme lepší při zahřívání pneumatik. Když znovu začalo pršet, mokrý byl jen třetí sektor. První dva sektory byly stále suché a téměř nám to vyšlo. Nakonec z toho byl závěrečný sprint do cíle na osm kol a Maxovi se to na konci téměř podařilo uchvátit,“ zhodnotil závod Horner.
„Mám pocit, že Lando na konci závodu znervózněl. Udělal chybu v šesté zatáčce a vyjel mimo trať, což dalo Maxovi šanci na trati, na které se těžko předjíždí. Byl to velmi těsný finiš vyrovnaného závodu,“ dodal šéf Red Bullu.
Lepší degradaci McLarenu potvrdil i Marko
Slova svého kolegy potvrdil i poradce Red Bullu Helmut Marko. Ten říká, že monopost RB21 dokáže držet krok s hlavním soupeřem, ale jen velmi omezenou dobu. Potom se ke slovu dostane výborná degradace McLarenu, kvůli které se Max Verstappen nedokázal udržet.
„Šest až osm kol s nimi dokážeme držet krok, ale pak nám začínají degradovat pneumatiky. To je hlavní problém, na kterém musíme pracovat,“ vysvětlil Marko.
„Navzdory měnícím se podmínkám a safety carům se Max držel a podle mě byl v posledních šesti kolech rychlejším mužem. Na trati byla jen jedna suchá stopa, což znemožnilo předjíždění. Snažil se Landa dotlačit k chybě, ale to se mu nepodařilo. Myslím si však, že je to pro nás velmi dobrý výsledek. Čeká nás náročná sezóna,“ povzdychl si Marko.