logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bull představil vývojový plán. Marko prozradil, kdy plánuje dohnat McLaren

Max Verstappen a štrk na trati
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubalavčera 16:00

I když mnozí v Melbourne očekávali velmi silný McLaren, jeho dominance stejně překvapila padok Formule 1. Soupeře ohromilo zejména to, jak McLaren MCL69 pracuje s pneumatikami, což bylo jeho devizou již v minulé sezóně. Kdo tak doběhne papájové jako první, a podaří se to vůbec někomu? Red Bull se zastrájí, že už brzy bude na jejich úrovni.

McLaren se okamžitě ujal vedení v Poháru konstruktérů. Max Verstappen i s menším štěstím a pomocí Oscara Piastriho obsadil druhé místo a minimalizoval škody, ale kdyby Piastriho chyba ve třetím sektoru nebyla tak přísně potrestána, britská stáj mohla mít double.

Red Bull tak může být alespoň zčásti spokojen, ale pokud bude McLaren pokračovat se stejným náskokem, určitě mu to nebude stačit. Za vše vypovídá první stint nedělního závodu, ve kterém byl McLaren o sedm desetin na kolo rychlejší než Verstappen, který si zničil pneumatiky.

„Už od testů v Bahrajnu jsme věděli, že McLareny jsou o dost rychlejší od nás,“ připustil Helmut Marko pro Viaplay. „Zmenšili jsme tuto jejich výhodu. Řekl bych, že z poloviny sekundy na dvě nebo tři desetiny. Dokážeme s nimi držet krok nějakých šest až osm kol, ale degradace se u nás začne projevovat dříve.“

Co s tím? „To je hlavní problém, ale máme i jiné problémy. Známe je však a velmi tvrdě pracujeme na jejich vyřešení. Doufáme, že do tří až pěti závodů je vyřešíme, takže budeme mít monopost na stejné úrovni, na jaké je McLaren.”

Před námi je víkend v Číně, po kterém následuje závodní trojička sestávající z Japonska, Bahrajnu a Saúdské Arábie. Víkend v Miami je v kalendáři osamocený. Fanoušci Red Bullu se tak mohou těšit na druhou závodní trojičku v kalendáři, která už bude mít evropský charakter — Emilia Romagna, Monako a nakonec Španělsko, ve kterém navíc vejdou v platnost přísnější pravidla ohledně flexibility předních křídel.

Christian Horner věří, že monopost má v sobě dobrý základ. Inženýři mají k dispozici stabilnější platformu, u které prý bude stačit vyřešit vyvážení monopostu v podélném směru, aby se červeným býkům podařilo odstranit svůj pneumatikový handicap.

„Když máte dobře vyvážené auto, celý svět vypadá zcela jinak,“ podotkl Christian Horner. „Charakteristiky auta jsou mnohem klidnější než u RB20. Nevidíme žádná ošklivá ustřelení auta jako v případě RB20. To nám poskytuje dobrou a dynamickou platformu, na které můžeme vyvíjet monopost během roku.”

Související zprávy

Diskuze