V pátek sledujte monopost Red Bullu, radí německá média

Zástupci Red Bullu už po středě mluvili o spokojenosti, přestože monopost RB21 se až zarážejícně podobá svému předchůdci. Co je za tím? Podle informací německých médií z padoku se červení býci mohou jen skrývat a své karty odkryjí v pátek.
Red Bull s Adrianem Neweym se stal nejinovativnějším týmem v efjednotce. Fanoušci netrpělivě čekali na představení monopostů, ale zejména na předsezónní testy, s čímž zase vyrukuje jedno z nejúspěšnějších technických oddělení posledních dvou dekád.
Letos tak následovalo mírné zklamání. Zveřejněné rendery nenadchly milovníky techniky — na záběrech nebylo vidět žádnou výraznou inovaci či odchýlení se od loňského auta, které tak potrápilo Maxe Verstappena a potopilo Sergia Péreze. Mnozí se proto domnívali, že ve skutečnosti šlo jen o makety, ale když Red Bull s téměř stejným monopostem v úterý vyrazil na trať v rámci svého filmovacího dne, začali se zmateně škrábat po hlavě.
Christian Horner brání svůj tým, že vyrobil napohled téměř identické auto. „V tomto cyklu pravidel je zjevné, že auta se na sebe stále více podobají,“ vysvětlil šéf týmu a při pohledu na monoposty mu můžeme dát za pravdu. „Nedá se vyhnout tomu, že týmy se začnou koncentrovat na stále menší zisky.“
V Red Bullu navíc považují loňský monopost za velmi slušný základ. „Myslím si, že potřebujeme jen zlepšit některé charakteristiky loňského monopostu. Tým na tom mimo sezónu tvrdě pracoval. Nezapomeňme, že loni jsme s tím autem vyhráli devět závodů a čtyři sprinty.”
I když napohled se Red Bully RB21 a RB20 podobají, což podle Hornera je přirozené vzhledem ke stejné filozofii auta, ke změnám skutečně došlo. Jsou však zejména pod kapotou a na neviditelných místech — odpružení, závěsy, podlaha, změny v chladicím systému…
„Měli jsme dobrou zimu a dobře jsme se připravili,“ ujišťoval. „I když toto auto napohled nevypadá nijak dramaticky odlišně od předchůdce, v mnoha skrytých oblastech se mírně změnilo. Celá tato sezóna bude o evoluci, o hledání posledních zbytků výkonu. Čeká nás vývojový závod od Melbourne až do Abú Dhabí.”
A i když Horner prozradil veřejnosti, že „toto je v podstatě monopost, se kterým začneme sezónu, snad s drobnými změnami“, podle informací německého portálu Motorsport Magazin to nemusí být docela pravda.
Avizovaný „vývojový závod“ má začít už zítra. „Ve skutečnosti se v padoku mluví o tom, že větší balík vylepšení by měl dorazit v pátek, poslední den z třídenních testů v Bahrajnu,“ píše dlouholetý formulový novinář Christian Menath.
Red Bull i v minulých letech zvykl překvapit nečekanými vylepšeními, která nasadil až v průběhu testů. Nejprve si prověřil všechny systémy a charakteristiky monopostu „pod kapotou“, a když nasbíral dostatek dat, nastal čas představit i viditelná vylepšení aerodynamiky. Čím méně prostoru bude mít konkurence na její zkopírování, tím lépe. V pátek proto budeme velmi pečlivě sledovat stroj, který vyrazí z garáže Red Bullu.