Horner reaguje na Watanabeho: I pro nás je to výzva, ale Honda to zvládne
Slova, která nenaplnila sebedůvěrou Fernanda Alonsa ani Adriana Neweyho. Když šéf Honda Racing Corporation (HRC) možná až příliš upřímně přiznal, že automobilka má potíže při vývoji nové pohonné jednotky pro rok 2026, vyvolal tím otázku, jak jsou na tom další, méně zkušení dodavatelé motorů.
Audi začalo s vývojem nového motoru jako poslední a Red Bull Powertrains nemá na poli pohonných jednotek žádné zkušenosti. Německá automobilka se může spolehnout alespoň na své bohaté know-how, ale to ani zdaleka nestačí. Honda by oproti nim měla mít určitou výhodu, ale zároveň existuje několik velmi negativních skutečností.
V první řadě Japonci ztratili nemálo času při svém rozhodování a s vývojem začali později než jejich hlavní konkurenti. Zadruhé, po svém stažení předali know-how získané při vývoji předchozí generace motorů Red Bullu, který prý získal i stroje a několik důležitých inženýrů. To nevěstí nic dobrého a šéf Honda Racing Corporation Kódži Watanabe to poněkud neobratně přiznal. „Není to snadné,“ přiznal Japonec. „Trápíme se. V současnosti se ze sebe snažíme vydat maximum a příští rok předvést výsledek.“
Asi nepřekvapí, že na takovou odpověď následovala další otázka. Watanabeho se zeptali, co konkrétně v něm vyvolává tyto obavy. „Všechno je nové,“ odpověděl.
„Motor o výkonu 355 kilowattů je nový a potřebujeme, aby byl velmi kompaktní. Kromě toho potřebujeme lehkou baterii, a tu není snadné vyvinout. Výsledkem má být malý motor s velkým výkonem. Všechno je velmi náročné, ale dáváme do toho maximum,“ ujistil Watanabe.
Když byl s těmito slovy konfrontován Christian Horner, už neodpovídal z pozice zákazníka Hondy, protože jejich spolupráce po sezóně 2025 skončí. Angličan však vyjádřil přesvědčení, že v Sakuře novou výzvu zvládnou.
„Je to velká výzva. Honda rozpustila svůj projekt a poté jej znovu restartovala, čímž možná ztratila trochu času. Jedná se však o velmi schopnou společnost a jsem přesvědčen, že má velkou sílu. Jsem si jist, že v roce 2026 budou mít konkurenceschopnou pohonnou jednotku,“ řekl médiím Horner.
Red Bull mezitím pokračuje sám a snaží se být strůjcem svého vlastního štěstí. Při vývoji vlastního motoru mu pomáhá americká automobilka Ford, ale toto spojení zatím není příliš patrné. Nevíme, zda za to mohou pokračující marketingové dohody s Hondou, nebo zda partnerství s Fordem ve skutečnosti není tak pevné.
„Vždycky chcete více času, ale i pro nás je to velká výzva. Musíme vyrobit vlastní motor úplně od nuly a vybudovat společnost, ale počínáme si dobře,“ řekl Horner o vývoji vlastní pohonné jednotky Red Bull Powertrains.
„Samozřejmě, nikdy nevíte, co dělají vaši soupeři. Je to velká výzva, ale učinili jsme správné rozhodnutí,“ dodal odhodlaně šéf stáje z Milton Keynes.