logo F1zpravy.czF1online.sk

Albert Park reaguje na nehody, kritickou šestou zatáčku čekají změny

Nehoda Alexa Albona
© Screenshot/FOM
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 15:26

Dějiště Velké ceny Austrálie čekají další úpravy. Organizátoři se po loňských nehodách Alexe Albona a George Russella v šesté zatáčce rozhodli zasáhnout a zvýšit bezpečnost jezdců v tomto úseku. Největší změna se bude týkat obrubníků.

V posledních letech došlo na okruhu Albert Park k několika úpravám. Šestou a sedmou zatáčkou se dnes projíždí rychleji než v minulosti, což v kombinaci s nevhodnými obrubníky přispělo k nehodě Alexe Albona během tréninku na loňskou velkou cenu.

V neděli na stejném místě havaroval i George Russell, ačkoli podle komisařů byl za tento incident zodpovědný Fernando Alonso, který pilota Mercedesu vybrzdil. Hlavním problémem této nehody však byl fakt, že Russellův monopost se odrazil od bariéry přímo na trať.

FIA tak reaguje na oba problémy. Bariéra na levé straně bude upravena tak, aby se minimalizovalo riziko, že se monopost odrazí podobným způsobem zpět na trať. Velikost ani typ výběhové zóny se však nijak dramaticky měnit nebudou.

Kromě toho dojde ke změnám obrubníků v šesté a sedmé zatáčce. Obrubníky vyčnívající nad úroveň tratě nahradí takzvané „negativní obrubníky“, tedy takové, které se svažují od tratě směrem dolů.

„Po přezkoumání loňského závodu v Albert Parku bylo ve spolupráci s místní sportovní asociací a organizátory velké ceny schváleno několik změn v zatáčkách 6 a 7,“ potvrdil mluvčí FIA. „Obrubník na výjezdu ze šesté zatáčky a v apexu sedmé zatáčky byl nahrazen jednotnou specifikací sníženého obrubníku.“

„Tato úprava odstraní přechod ze sníženého na vyvýšený obrubník v této oblasti, kde byl přechod mezi typy obrubníků řešen lokální úpravou (zbroušením), aby byl plynulejší. Cílem je eliminovat možnost destabilizace monopostu na tomto přechodu,“ vysvětluje řídicí orgán.

Změny se týkají i zmíněné bariéry a menší úpravy čekají i štěrkovou zónu. „Štěrk nyní sahá až k obrubníku a bariéra na levé straně sedmé zatáčky byla posunuta a přepracována tak, aby minimalizovala pravděpodobnost, že auto po nárazu do tlumicí bariéry zastaví v blízkosti závodní stopy.“

FIA uvedla, že při úpravách tohoto úseku brala v potaz i doporučení jezdců a týmů. Z pohledu pilotů by tato zatáčka neměla být méně atraktivní než dosud. „Samotná zatáčka je úžasná, je to snad jedna z nejlepších zatáček na okruhu, takže bych nechtěl, aby se měnila,“ řekl po své nehodě George Russell. „Všechny okruhy však mají bariéry na určitých místech, a pokud vás bariéra odrazí zpět na trať, není to dobré.“

Související zprávy

Diskuze