Bylo to těsné, ale Lawson má větší potenciál než Cunoda, vzkázal Horner
Novým pilotem Red Bullu se stane Liam Lawson. Jak si máme myslet, že po zkrachování vztahů s Gaslym, Albonem a Pérezem to bude s novozélandským závodníkem jiné? Na papíře nic nenasvědčuje tomu, že novozélandský závodník prolomí prokletí. Vždyť jde o nejméně zkušeného pilota Red Bullu za téměř dvacet let.
Podepsat prodloužení smlouvy s Pérezem předčasně, v podstatě ignorovat Júkiho Cunodu, tvrdohlavě sahat jen po jezdcích vlastní akademie, odmítnout Carlose Sainze – to vše je jen výběr z rozhodnutí Christiana Hornera a Red Bullu za poslední měsíce. Je nepochybné, že tento tým si zasloužil všechny úspěchy, které za poslední léta vybojoval, ale určitě nebyl neomylný.
Jen málokdo je přesvědčen, že Hornerovi vyjde sázka na Lawsona. Red Bull tuto svoji slabinu řeší už léta, ale přesto pokračuje v riskantních tazích, které mohou mít destruktivní účinek na kariéry mladých závodníků. Nemusíme připomínat, že i rozhodnutí v jezdecké akademii v posledních dvanácti měsících působila značně chaoticky.
Red Bull opět povýšil do hlavního týmu málo zkušeného závodníka. Júki Cunoda v kokpitu sesterského týmu porážel v posledních dvou letech každého – nejprve ukončil formulovou kariéru Nycka de Vriese, poté poslal do důchodu Daniela Ricciarda a v šesti letošních kvalifikacích porazil Lawsona šestkrát. Jak je tedy možné, že si nevybrali japonského závodníka?
„Bylo to velmi těsné,“ řekl Christian Horner. „Chci tím říct, že Júki je velmi rychlý a nyní má za sebou tři nebo čtyři roky zkušeností. Odvedl velmi dobrou práci na posezónních testech v Abú Zabí, když ohromil inženýry svým výkonem.“
„Měli jsme však pocit, že když se podíváte na analýzu Liamových závodů, měl o trochu lepší tempo než Júki. I v kvalifikacích to bylo mezi ním a Júkim velmi vyrovnané. Musíte proto zvážit, jaký potenciál ukázal Liam v pouhých jedenácti závodech. Bude už jen lepší a silnější a ukázal také mentální sílu a odolnost,“ vzkázal Horner.
„Inženýři si pochvalovali práci s ním letos a má dobrou pracovní morálku. Je skvělé, že Júki zůstane s Racing Bulls v následujícím roce a bude k dispozici, pokud bychom ho potřebovali,“ dodal Horner.
Tak to vidíte, podle Red Bullu je Lawson talentovanější, odolnější a dokonce, i když to tak na první pohled nevypadá, rychlejší než Júki Cunoda. Myslet si o tom můžeme cokoli, ale jako fanoušci máme tu výhodu, že se můžeme posadit a čekat, jak si Lawson bude počínat ve srovnání se svými předchůdci.
Jak se však Red Bull chce ujistit, že letos se už problémy nezopakují? „Klíčové podle mě bude, abychom ho nedostali pod příliš velký tlak, když se postaví proti nejlepšímu jezdci své generace,“ prohlásil Horner.
„Podle mě musí téměř ignorovat data monopostu a soustředit se jen na svůj inženýrský tým, na svou práci, podávat nejlepší možné výkony a bude to v pořádku. Doufejme, že mu v tom můžeme pomoci; doufejme, že mu poskytneme vůz, který jemu a Maxovi sedne. Uvidíme, jak to půjde,“ dodal Horner.