Horner naznačuje, že Pérez by měl o svém odchodu rozhodnout sám
Sergio Pérez i z Kataru odchází bez jediného bodu, což pro Red Bull znamená, že už definitivně nepřekoná svého soupeře v boji o titul konstruktérského mistra světa. Udrží se Mexičan v týmu červených býků? Christian Horner naznačuje, že o svém odchodu by měl rozhodnout sám.
Pérez v Kataru neviděl šachovnicovou vlajku, což však tentokrát nebyla jeho vina. Ve 39. kole závodu se kvůli mechanickému problému roztočil a nemohl pokračovat. Před komisaři uvedl, že došlo k selhání spojky, a proto se vyhnul penalizaci za nebezpečnou jízdu.
I s technickými problémy je třeba počítat, ale ty nejsou zodpovědné za to, že od letní přestávky získal jen 21 bodů – dokonce méně než Pierre Gasly z týmu Alpine. Christian Horner po závodě neskrýval zklamání z toho, že Red Bull téměř jistě skončí na třetím místě v Poháru konstruktérů.
„Letos jsme vyhráli devět Velkých cen oproti nejvýše pěti, které ovládly ostatní týmy. Zatímco u nás jsme všech devět závodů vyhráli s Maxem, v případě ostatních týmů si je rozdělili dva jezdci. Být tedy na třetí příčce s velmi malou šancí na druhé místo je frustrující,“ přiznal Christian Horner v rozhovoru s reportéry Sky Sports. „Na základě tohoto se totiž rozdělují příjmy.“
Má to ale i své výhody. „Pokud se však na pohár budeme dívat jako na poloplný, poskytne nám to více času ve větrném tunelu podle zcela nových pravidel v roce 2026. Budeme mít o něco více prostoru ve větrném tunelu, abychom pracovali na těchto nových pravidlech.“
To však zaměstnancům v továrně Red Bullu nevrátí jejich mistrovské bonusy a navíc to vůbec nepomůže image stáje, která se až do smrti Dietricha Mateschitze pyšnila tím, že jí jde čistě o výkony a výsledky. Po Pérezově příchodu se zdá, že touhu po mistrovských titulech vystřídala touha po penězích z Mexika.
Helmut Marko už několikrát připomněl, že o Pérezově osudu bude rozhodovat vedení stáje a především její majitelé po Velké ceně Abú Dhabí. Udrží se Sergio Pérez v Red Bullu? Dostane padáka? Christian Horner po závodě jako by na něj apeloval, aby odešel sám.
„Checo byl skvělým jezdcem. Určitě v letech 2021, 2022 a 2023. V sezóně 2021 přispěl k Maxovu mistrovskému titulu a našim konstruktérským v letech 2022 a 2023. Co je nejdůležitější, je to skvělý chlapík,“ začal Horner. „Tato situace mu však nedělá radost. Ví, jaké tlaky působí v tomto byznysu. My ho budeme podporovat až do šachovnicové vlajky v Abú Dhabí. Co bude dělat dál, to bude v konečném důsledku jeho rozhodnutí.“
Takže o tom nebude rozhodovat Red Bull? „On je dostatečně starý a rozumný na to, aby si sám udělal své závěry,“ zněla odpověď na doplňující otázku. „Ještě stále však máme před sebou jeden závod. Pojďme nejprve uzavřít Abú Dhabí a potom uvidíme, jak na tom budeme.“
Sergio Pérez ve čtvrtek jasně popřel informace, že by jej Red Bull mohl poslat do juniorského týmu, a opět ujistil, že „stoprocentně“ zůstane v F1 i v příští sezóně. Red Bull ho tak zřejmě bude muset vyhodit, pokud se ho skutečně bude chtít zbavit, což by mohlo být drahé. Spekuluje se totiž, že na přelomu jeho kontraktů neplatí výkonnostní klauzule, a proto Pérez za svůj odchod požaduje odstupné ve výši 20 milionů dolarů.
Pokud by odešel sám, Red Bull by to měl zadarmo. Checo však od léta opakuje, že se nevzdává. Podle svých slov chce svým dětem ukázat, že není žádný dezertér.
Po závodě v Kataru Sergio Pérez konstatoval, že za jeho roztočení mohl problém s pohonnou jednotkou. Když šlápl na plyn, motor zabral až příliš. „Věci se vyvíjely dobře. Byl jsem na pátém místě a uprostřed boje o pódium. Když jsem se připravoval na restart a zahříval pneumatiky, na výjezdu z dvanácté zatáčky jsem při sešlápnutí plynu dostal pořádný kopanec. Na studených pneumatikách jsem to nedokázal dostat pod kontrolu, takže jsem ztratil kontrolu nad autem a následně přišel o výkon.“