Pérezovy experimenty ve sprintu pomohly k zisku pole position, řekl Horner
Povedl se Red Bullu jeden z nejneuvěřitelnějších comebacků této sezóny? Zatímco ve sprintu se Max Verstappen trápil za Nicem Hülkenbergem, v kvalifikaci vybojoval pole position. Tým využil otevření parc fermé po sprintu a sáhl po změně nastavení, ke kterému podle slov Christiana Hornera přispěl i Sergio Pérez svým experimentováním ve sprintu.
Mexický závodník odstartoval do sprintu z boxů a během zkráceného závodu dokonce zastavil v boxech, aby vyměnil přední křídlo. Bylo jasné, že Checo nemá po nepovedené kvalifikaci šanci na body ve sprintu, a tým ho využil alespoň jako pokusného králíka. Podle slov Christiana Hornera se to před kvalifikací vyplatilo.
„Týmu se podařil skvělý obrat,“ pochvaloval si šéf Red Bullu pro F1 TV. „Mezi sprintem a kvalifikací jsme odvedli spoustu tvrdé práce a provedli mnoho změn. Tým ukázal velké úsilí. Max z toho vyždímal každou kapku výkonnosti.“
Podle Hornera sehrála klíčovou roli při volbě změn právě Pérezova kola na chvostu pole ve sprintu. „Checův monopost jsme stáhli z parc fermé a provedli na něm několik změn. To určitě sehrálo svou roli při našich rozhodnutích před kvalifikací,“ pokračoval šéf Red Bullu.
„Při pohledu na data jsme viděli tři zatáčky, ve kterých jsme v pátek byli opravdu marní – v první, druhé a poslední. Dnes jsme to však dokázali napravit,“ konstatoval spokojeně Horner.
Red Bull v poslední době nepatřil mezi největší favority a papírové předpoklady nebyly tomuto týmu nakloněny ani v Kataru. Sprintová kvalifikace a sprint to jen potvrzovaly, ale sobotní večer přinesl zásadní obrat. „Podle mě nikdo z nás neočekával takový parádní obrat ze strany týmu,“ řekl Horner.
„Musím udělit kredit našemu technickému týmu a poděkovat podpůrnému týmu v Británii za velké změny mezi sprintem a kvalifikací. Max okamžitě cítil změnu. Cítil, že má více gripu a byl s autem více spojený. Fenomenální práce,“ vychvaloval svůj tým jeho šéf.
Horner si přitom nemyslí, že změny ohrozí šance Red Bullu v závodě. „Určitě doufáme, že dnešní změny se promítnou i do neděle. V Kataru je velmi chladno a rozhodující je, abyste pneumatiky přiměli fungovat. Ve sprintu držely a degradace byla velmi nízká. Očekávám, že v neděli uvidíme totéž,“ dodal Horner.
Spokojenost vyjádřil také poradce Red Bullu Helmut Marko, zejména s výdrží pneumatik. Nedělní závod bude nepředvídatelný, ale zdá se, že v Red Bullu jsou dost sebevědomí. „Všechno bylo v pořádku a dokázali jsme zahřát pneumatiky,“ řekl Rakušan.
„Úzké pracovní okno monopostu je naše Achillova pata. Mezi sprintem a kvalifikací jsme změnili několik věcí, včetně zahřívání pneumatik. Ve skutečnosti jsme na jedné sadě gum zajeli tři kola, přičemž při druhém pokusu byly pneumatiky jen o málo pomalejší než při prvním,“ dodal Marko.