logo F1zpravy.czF1online.sk

Pérez hovoří o vážných problémech s autem. Horner na něj apeloval už v pátek

Sergio Pérez
© X/Red Bull
Milan Kubala
Milan Kubala23. 11. 2024

Pokud Sergio Pérez něco rozhodně nepotřeboval, tak je to další vypadnutí v první části kvalifikace. Mexičan ani tentokrát nedokázal postoupit do Q2 a k novinářům mohl zamířit už ve chvíli, kdy jeho týmový kolega pokračoval v boji o mistrovský titul.

Pérez v úvodu kvalifikace neukazoval nic světoborného, ale kvůli technickým problémům Lance Strolla se zdálo, že na postupovou patnáctou příčku by to mohlo stačit. Aston Martin nakonec stihl Strollovo auto opravit, ale bez přípravy se Kanaďanovi nepodařilo postoupit. Pérezovi však nepomohlo ani to.

V Q1 vypadl jako šestnáctý se ztrátou sedmi setin sekundy na postup. „Dnes jsem určitě chtěl víc,“ povzdechl si před mikrofonem Sky Sports Sergio Pérez. „Cítil jsem, že děláme pokroky, ale nakonec to nestačilo. Nakonec z toho bylo dost velké zklamání.“

Red Bull se v Las Vegas snažil nalézt přilnavost, ale především rychlost na rovinkách. K tomu mu posloužila i bruska, kterou seřízl vrchní hranu zadních křídel. Checovi to zřejmě nepomohlo; už v pátek si postěžoval, že má málo přítlaku.

„Během kvalifikace nám chyběla rychlost, to byl ten hlavní problém. Nezlepšovalo se to a zpětně vzato jsme měli nasadit dvě sady pneumatik, protože jsme v Q1 nebyli tak konkurenceschopní,“ lamentoval nad rozhodnutím týmu nesáhnout po druhé měkké sadě pneumatik, kterou ale většina pilotů z top týmů nepotřebovala. „Nejvíc se trápím v nízkých rychlostech s pneumatikami.“

„Mám pocit, že když příliš kloužeme na pneumatikách, tak je zničíme. Podle mě máme s autem vážný problém,“ zdůraznil. „U mě to zkrátka nefunguje. Uděláme vše pro to, abychom se pokusili to napravit a nehledali jen kompromisy. Momentálně během víkendů jen objevujeme spoustu věcí a pak je těžké s tím pracovat.“

Pérez je odhodlaný odčinit sobotní nezdar v nedělním závodě. „Včera vypadala naše závodní rychlost mnohem lépe než v poslední době, takže se na to těším,“ ujistil své fanoušky.

O jezdecké sestavě se může rozhodnout i před startem sezóny 2025

Max Verstappen v sezónách 2015 až 2024 zaznamenal šest vypadnutí v první části kvalifikace. Sergio Pérez vypadl v první části šestkrát jen letos – v roce, kdy Max Verstappen sahá na jezdecký titul a Red Bull je stále ve hře o ten konstruktérský.

Bez Pérezovy pomoci to ale bude náročné. Christian Horner už v pátek apeloval na svého jezdce, že bez něj to na konstruktérský titul nebude stačit. „Sergio je náš pilot a chceme udělat maximum, abychom z něj dostali to nejlepší. V posledních týdnech a měsících to bylo s jeho formou náročné.“

„Z pohledu konstruktérů zoufale potřebujeme, aby obě naše auta pracovala vpředu jako dvojice, což se nedělo. Snad Checo na těchto posledních třech závodech podá silné výkony,“ doufal šéf Red Bullu. „Ale není šance, že bychom bez toho získali konstruktérský titul.“

Čím častěji Sergio Pérez vypadává v Q1 a čím méně bodů nosí domů, tím paradoxně působí jistěji, že na roštu bude i v příští sezóně. Christian Horner však v pátek zvedl varovný prst, že platné smlouvy mu umožňují promíchat sestavu ve svých týmech.

„Ve spojitosti se všemi jezdci, kteří mají smlouvu, jsme velmi jasně mluvili o jejich kontraktech,“ prohlásil Horner. „Kdybychom chtěli, můžeme čekat s rozhodnutím až do Melbourne v příštím roce, protože všichni jezdci mají s námi smlouvu. Nicméně na konci roku si k tomu všichni sedneme a podíváme se na všechny dostupné informace.“

Související zprávy

Diskuze