Další nákladná nehoda straší rozpočet Mercedesu. Máme problém, přiznal Wolff
Mercedes z dálky sleduje, jak McLaren, Ferrari a Red Bull bojují o Pohár konstruktérů. Tento kdysi dominantní tým – a podle více zdrojů dodnes největší a nejbohatší na současném startovním roštu – však byl zvyklý na boj o nejvyšší příčky. V posledních dvou týdnech však v Mercedesu narazili na nové dno a z garáže začíná sálat dojem, že dámy a pánové v Brackley už vzývají konec sezóny.
Přesně před týdnem to ale vypadalo zcela jinak. Mercedes přivezl do Austinu balík vylepšení a brousil si zuby na páteční pole position. Od soboty však forma George Russella a Lewise Hamiltona klesala. První jmenovaný rozbil své auto v kvalifikaci a druhý se roztočil v úvodu závodu.
Do Mexika dorazil tým se dvěma různými vozy. Hamilton pokračoval s vylepšeným balíčkem, Russell nasadil starší. Je přitom sporné, zda tým chtěl oba balíky přímo porovnat na trati, nebo jen improvizoval kvůli nedostatku náhradních dílů.
V každém případě, ve druhém tréninku na VC Mexika došlo k třetí nehodě Mercedesu za poslední týden a George Russell to podruhé dost nehezky rozbil. Šlo o tak silný náraz, že britský závodník, zjevně celý otlučený, musel na prohlídku do zdravotnického střediska. „35 g, to je opravdu silný náraz,“ řekl šéf Mercedesu Toto Wolff. „Odvezli ho do zdravotnického střediska, ale je v pořádku.“
„Samozřejmě, auto je hodně poškozené, ale máme dostatek náhradních dílů. Myslím, že si můžeme ponechat staré šasi, ale všechno ostatní musí pryč. Musíme vyjmout motor i převodovku ke kontrole, stejně jako všechno ostatní. Celá jedna strana je na odpis, takže jde o velké škody,“ přiznal Wolff.
Na pozadí mnoha špatných zpráv se však objevila i jedna dobrá. Reportér Auto Motor und Sport Tobi Grüner po skončení tréninků oznámil, že podle jejich informací jsou motor a převodovka v pořádku a mohou s nimi pokračovat. Zároveň ale dodal, že Wolff se mýlil při svém hodnocení stavu šasi. I to prý bylo poškozeno a tým musel nasadit náhradní kus.
Nezapomeňme, že drobné poškození utrpěl v prvním tréninku i Andrea Kimi Antonelli, který trefil dodnes záhadné úlomky na trati. Ty prý nepocházely z žádného z dvaceti monopostů. Ve srovnání s Russellovou nehodou však šlo o „drobné“.
„Máme vážný problém,“ přiznal Wolff. „Jen s obtížemi se držíme pod rozpočtovým stropem. Samozřejmě jsme řešili i škody po Kimiho nehodě v Monze. Nyní tu máme druhou Georgeovu nehodu během týdne.“