logo F1zpravy.czF1online.sk

Horner o výkonech jezdců: V příštím roce si takový rozdíl nemůžeme dovolit

Sergio Pérez a Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 10. 2024

Rozloučení Daniela Ricciarda s Formulí 1 (ačkoli oficiálně neukončil kariéru) bylo po mnoha stránkách symbolické. Australan stihl vystřídat tři týmy a dvakrát se rozloučit s Formulí 1, zatímco Red Bull stále hledá adekvátní náhradu do kokpitu druhého monopostu. Pierre Gasly, Alex Albon ani Sergio Pérez se nestali odpovědí na věčnou otázku, ale podle Christiana Hornera je nejvyšší čas, aby se to podařilo.

Šéf Red Bullu říká, že v roce 2025 si jeho tým nemůže dovolit nekompetentní týmovou dvojku. V roce 2024 si to ale může dovolit? Vždyť je to právě nevyrovnaná jezdecká dvojice, která je hlavním důvodem propadu stáje v Poháru konstruktérů.

Red Bull nadále bojuje o titul v týmovém šampionátu, ale v souboji s mocným McLarenem a fantastickou jezdeckou dvojicí Norris – Piastri mu nikdo nedává velkou šanci. Tým by se měl spíše soustředit na obranu druhého místa před dotírajícím Ferrari se ztrátou 34 bodů. Hlavní důvod tohoto propadu je jednoduchý: Sergio Pérez ztrácí na Maxe Verstappena přesně 187 bodů.

„Zoufale potřebujeme odpovědi,“ prohlásil pro Motorsport.com šéf Red Bullu Christian Horner o jezdecké otázce. „Když se podíváme na naše soupeře, tak Ferrari bude za rok silné s Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem, i McLaren s Landem Norrisem a Oscarem Piastrim má mocné jezdecké složení.“

„My se musíme ujistit, že mezi našimi jezdci nebude velká mezera. Něco takového si už nemůžeme dovolit,“ dodal Horner.

I to je jeden z důvodů, proč Red Bull nasadil Liama ​​Lawsona. Tým se totiž ocitl v situaci, kdy ani jednoho z pilotů sesterského týmu RB nechtěl v Red Bullu. Ještě v dobách Toro Rosso tam měli hned dva perspektivní mladé piloty, kteří byli připraveni naskočit do hlavního týmu. Dnes to však neplatí a i tato skutečnost výrazně pomohla Sergiovi Pérezovi.

„Představení Olivera Bearmana a zejména Franca Colapinta ukázala, že mladíci jsou připraveni na další krok,“ napsal ve svém sloupku pro portál Speedweek poradce Red Bullu Helmut Marko. „Stará filozofie šéfů týmů, že do top týmu povýšíte jen jezdce se třemi nebo čtyřmi lety zkušeností, je dnes zastaralá.“

„Mercedes to nyní potvrdil při rozhodnutí o novém jezdeckém složení. Přesně takhle to v minulosti několikrát udělal Red Bull Racing. Na mladé se můžete spolehnout. Jistě, je zde určité riziko, ale stojí za to a dá se zvládnout,“ dodal Marko.

Související zprávy

Diskuze