logo F1zpravy.czF1online.sk

Max nepanikaří, ale tvrdě pracuje na nápravě situace, ujišťuje Horner

Max Verstappen a Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 9. 2024

Po úspěšném začátku sezóny upadl Red Bull do krize. Tým čeká na vítězství od Velké ceny Španělska a jeho náskok v obou šampionátech se víkend co víkend ztenčuje. Pokud bude tento trend pokračovat, jsme velmi zvědaví na reakci Maxe Verstappena, který si už nemůže užívat luxusu v podobě dominantního auta. Podle Christiana Hornera je však přístup nizozemského šampiona ukázkový.

Po závodě v Maďarsku jsme od trojnásobného mistra světa neslyšeli v podstatě žádnou přehnaně emotivní nebo frustrovanou vysílačku. Verstappen zůstává velmi pragmatický i před mikrofony médií, přestože už svému týmu nejednou vyslal tvrdý vzkaz.

Vzpomeňme si na Velkou cenu Abú Zabí v roce 2021, kdy jsme intenzivně diskutovali, jaký bude mít tato noc vliv na kariéru Lewise Hamiltona. Ten ztratil nejen osmý titul, ale v letech 2022, 2023 a 2024 také dominantní auto. Zareagoval však jako šampion a pustil se do tvrdé práce. Minimálně podle slov Christiana Hornera vidí Red Bull podobný přístup i od Maxe Verstappena.

„Na Maxovi mě ohromuje, jak intenzivně se zapojil,“ prohlásil šéf stáje z Milton Keynes. „Nepropadá panice, ale pracuje s inženýry a jasně jim vysvětluje, v čem je problém. Investuje do toho čas a úsilí.“

„V neděli ráno přišel brzy do práce, minulý týden strávil rozhovory na Zoomu a před dalším závodem sedne za simulátor. Pracuje opravdu tvrdě. Podle mě ukázal při práci s inženýry velkou vyspělost jako pravý šampion. Nikdo není nadšený z naší situace a potřebujeme pracovat opravdu tvrdě, pokud to chceme otočit. Tento tým má však sílu, hloubku a talent. Vrátíme se,“ slibuje Horner.

Jeho oslabený technický tým musí důkladně hledat původ problému. Red Bull někde udělal chybu a v posledním týdnu se objevilo několik povzbudivých zpráv, že inženýři našli, co hledali. Otázkou však je, zda náprava potrvá týdny, nebo měsíce.

„Musíte zpochybňovat všechno,“ prohlásil Horner. „Musíte se ptát, co všechno se změnilo. Nemůžete nechat kámen na kameni. Když je auto v optimálním okně, a viděli jsme to v Rakousku, funguje na všech směsích pneumatik. Max vybojoval pole position a do poslední zastávky v boxech s lehkostí vedl závod.“

„Auto fungovalo i na vodě ve Spa. I kdybyste odečetli Maxův talent, Checo startoval do závodu z první řady. Když je auto ve svém okně, funguje podle předpokladů. Toto okno je však velmi úzké, takže musíme pracovat na jeho rozšíření,“ dodal Christian.

Související zprávy

Diskuze