Red Bull má podle Hornera problém s aerodynamikou. Začalo to prý už loni v Austinu
Red Bull zažil v této sezóně nevídaný propad výkonnosti. I když šesté místo Maxe Verstappena v Monze neznamená ztrátu nadějí, už několik měsíců sledujeme klesající křivku výkonnosti monopostu RB20. Za tu dobu se objevilo nespočet teorií, ale podle zástupců týmu nyní v Red Bullu vědí, v čem je problém.
V Monze už týmu nepomohl ani výkon Maxe Verstappena. Nizozemský závodník v Itálii nenašel ty pověstné dvě desetiny navíc a i kdyby se mu to podařilo, Red Bull by beztak skončil se stejným výsledkem. Ztráta narostla a můžeme se jen dohadovat, do jaké míry se na tom podílely charakteristiky okruhu a balíku s nízkým přítlakem.
„Strategie fungovala jen do určité míry,“ řekl Horner po závodě pro televizi Viaplay. „Pneumatiky se nám však v určité fázi začaly drolit, což znamenalo, že jsme narazili na stejný problém jako v sobotu. Myslím si tedy, že Max odvedl dobrou práci a vyždímal z toho maximum, aby získal šesté místo. Podobně i Checo dnes odjel dobrý závod. Více než šesté a osmé místo jsme dnes nemohli dosáhnout.“
Red Bull pracuje naplno na vyřešení svých problémů. Tým prý už ví, co se děje. Podle Hornera se problém skrývá v aerodynamice, což je asi nejhorší zpráva, protože opravit aerodynamiku a vyrobit nové díly je zdlouhavý proces. Ferrari, které nasadilo nefunkční balík vylepšení v Barceloně, by o tom mohlo vyprávět.
„Zdá se, že máme problém s aerodynamikou. Řešením tedy musí být změna aerodynamiky. Chlapci v továrně pracují neuvěřitelně tvrdě, aby to vyřešili. Pokud nic jiného, tento víkend alespoň ukázal, kde se nacházejí některé naše slabiny,“ dodal Horner.
Slova Maxe Verstappena po závodě mluvila sama za sebe. V Red Bullu zavládla nejvyšší bojová pohotovost, ale tým zároveň přiznal, že do Baku a Singapuru nebude mít k dispozici žádná zázračná řešení. Pak nás čeká další třítýdenní přestávka a po ní by se Red Bull mohl vrátit do hry.
„Vyšší přítlak pravděpodobně zamaskoval některé naše problémy s vyvážením,“ přiznává Horner. „Přední a zadní náprava jako by nebyly propojeny. Když se to stane, více ničíte pneumatiky a snažíte se to kompenzovat. Hrajete si s vyvážením, abyste vyřešili jeden problém, ale tím si zaděláte na další. Skončíte v začarovaném kruhu.“
Podle šéfa Red Bullu problémy přetrvávaly už nějakou dobu. Christian zašel dokonce tak daleko, že podle jeho slov to začalo už loni. „Bylo to tam už nějaký čas a bylo to tam i na začátku letošního roku,“ řekl Horner.
„Samozřejmě, soupeři udělali krok vpřed a když jsme více zatlačili na náš balík, zvýraznilo to naše problémy. Začali jsme to vidět už během minulé sezóny v Austinu a také na následujících závodech. Víme, že tuto charakteristiku musíme vyřešit. V Milton Keynes tomu věnujeme maximální soustředění,“ ujistil Horner.
- Štítky
- Christian Horner
- Red Bull