logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bull má podle Hornera problém s aerodynamikou. Začalo to prý už loni v Austinu

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 9. 2024

Red Bull zažil v této sezóně nevídaný propad výkonnosti. I když šesté místo Maxe Verstappena v Monze neznamená ztrátu nadějí, už několik měsíců sledujeme klesající křivku výkonnosti monopostu RB20. Za tu dobu se objevilo nespočet teorií, ale podle zástupců týmu nyní v Red Bullu vědí, v čem je problém.

V Monze už týmu nepomohl ani výkon Maxe Verstappena. Nizozemský závodník v Itálii nenašel ty pověstné dvě desetiny navíc a i kdyby se mu to podařilo, Red Bull by beztak skončil se stejným výsledkem. Ztráta narostla a můžeme se jen dohadovat, do jaké míry se na tom podílely charakteristiky okruhu a balíku s nízkým přítlakem.

„Strategie fungovala jen do určité míry,“ řekl Horner po závodě pro televizi Viaplay. „Pneumatiky se nám však v určité fázi začaly drolit, což znamenalo, že jsme narazili na stejný problém jako v sobotu. Myslím si tedy, že Max odvedl dobrou práci a vyždímal z toho maximum, aby získal šesté místo. Podobně i Checo dnes odjel dobrý závod. Více než šesté a osmé místo jsme dnes nemohli dosáhnout.“

Red Bull pracuje naplno na vyřešení svých problémů. Tým prý už ví, co se děje. Podle Hornera se problém skrývá v aerodynamice, což je asi nejhorší zpráva, protože opravit aerodynamiku a vyrobit nové díly je zdlouhavý proces. Ferrari, které nasadilo nefunkční balík vylepšení v Barceloně, by o tom mohlo vyprávět.

„Zdá se, že máme problém s aerodynamikou. Řešením tedy musí být změna aerodynamiky. Chlapci v továrně pracují neuvěřitelně tvrdě, aby to vyřešili. Pokud nic jiného, ​​tento víkend alespoň ukázal, kde se nacházejí některé naše slabiny,“ dodal Horner.

Slova Maxe Verstappena po závodě mluvila sama za sebe. V Red Bullu zavládla nejvyšší bojová pohotovost, ale tým zároveň přiznal, že do Baku a Singapuru nebude mít k dispozici žádná zázračná řešení. Pak nás čeká další třítýdenní přestávka a po ní by se Red Bull mohl vrátit do hry.

„Vyšší přítlak pravděpodobně zamaskoval některé naše problémy s vyvážením,“ přiznává Horner. „Přední a zadní náprava jako by nebyly propojeny. Když se to stane, více ničíte pneumatiky a snažíte se to kompenzovat. Hrajete si s vyvážením, abyste vyřešili jeden problém, ale tím si zaděláte na další. Skončíte v začarovaném kruhu.“

Podle šéfa Red Bullu problémy přetrvávaly už nějakou dobu. Christian zašel dokonce tak daleko, že podle jeho slov to začalo už loni. „Bylo to tam už nějaký čas a bylo to tam i na začátku letošního roku,“ řekl Horner.

„Samozřejmě, soupeři udělali krok vpřed a když jsme více zatlačili na náš balík, zvýraznilo to naše problémy. Začali jsme to vidět už během minulé sezóny v Austinu a také na následujících závodech. Víme, že tuto charakteristiku musíme vyřešit. V Milton Keynes tomu věnujeme maximální soustředění,“ ujistil Horner.

Související zprávy

Diskuze