logo F1zpravy.czF1online.sk

Red Bullu se nedaří odhalit kámen úrazu. Zkoumáme všechno, říká Horner

Max Verstappen v garáži
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala1. 9. 2024

Celá Formule 1 ví, že Red Bull má problémy. V kvalifikaci na Velkou cenu Itálie se však ukázaly naplno. Pokud se po tomto „rudí býci“ neproberou, čeká je velmi nepříjemný podzim. Christian Horner mačká červené tlačítko a zdůrazňuje, že problémy je třeba co nejdříve odstranit.

Takový náhlý propad mistrovského týmu beze změny pravidel Formule 1 už dlouho nezažila. Rudí býci loni ovládli všechny závody s výjimkou jednoho, a neuběhl ani rok, a už třou bídu. Max Verstappen nevyhrál od červnové Velké ceny Španělska a nevypadá to, že by měl tuto sérii brzy prolomit.

V Monze startuje ze sedmé příčky, když na dvou čerstvých sadách pneumatik zaznamenal horší čas než na použitých pneumatikách v Q2. Christian Horner po sobotě přiznal, že to „prostě nechápe“. „Na opotřebovaných pneumatikách jsme zajeli čas 1:19,6 a pak, na dvou sadách nových gum, jsme se nedostali přes 1:20,0.“

Monopost se ovládal stále hůře. Jak poznamenal Martin Brundle, může to souviset i s tím, že Verstappen musí více tlačit na pilu, což automaticky odhaluje nedostatky auta. Loni nebyly vidět, protože soupeři byli daleko vzadu a Verstappen se neměl kam hnát.

V Red Bullu pracují s verzí, že se během vývoje na autě objevilo něco, co zhoršilo jeho chování. Proto byl Verstappen v kvalifikaci tak bezradný. „Zkrátka neměl takový balanc, jaký by chtěl. Z jeho komentářů bylo jasné, že je to podstatná věc, kterou v tuto chvíli nemáme vyřešenou,“ říká Horner. „Samozřejmě, potřebujeme to pochopit, stejně tak důvod, proč jsme na starších pneumatikách dokázali zajet takový čas a se dvěma novými sadami jsme se mu ani nepřiblížili.“

„V Q2 to nevypadalo tak špatně,“ připomněl Verstappenův nejlepší čas kvalifikace, který by ovšem beztak nestačil na lepší než sedmé místo. „Stále jsme však viděli ty charakteristiky ovládání monopostu, které zmiňoval Max. A pak v Q3 něco nebylo v pořádku, když se ostatní dokázali zlepšit na nových gumách, ale my jsme byli na míle pozadu. Musíme to pochopit a musíme to pochopit rychle.“

Max Verstappen v Zandvoortu dokonce jezdil s jinou podlahou ve snaze najít takovou kombinaci komponent, při které by Red Bull minimalizoval nedotáčivost monopostu a celkové problémy s balancem. V Milton Keynes přiznávají, že se jim to zatím nepodařilo vyřešit. V záplavě vylepšení je totiž obtížné najít ten prvek, který zhoršil chování auta. Navíc to nemusí být jen jeden a kdo ví, možná ani nemusí pocházet z letošního roku…

„Zkoumáme všechno. Minulý víkend jsme jezdili se starší specifikací, abychom zjistili, zda by to vyřešilo alespoň nějaké problémy. Realita je však taková, že charakteristiky ovládání auta a problémy jsou stále stejné jako u specifikace z úvodu sezóny. Chlapcům to poskytlo obrovské množství dat, ale je toho hodně, co musí pochopit. Musíme to rychle vyřešit,“ naléhá 51letý Brit.

Max Verstappen v sobotu dostal otázku, co říká na to, že Lando Norris startuje z pole position, zatímco on až ze sedmé příčky, a tak pilot McLarenu může výrazně zmenšit svoji ztrátu v šampionátu. „Ano, ale za to můžeme poděkovat jen sami sobě,“ zněla Holanďanova ostrá reakce.

Situaci není třeba brát na lehkou váhu. McLaren se už dnes může dostat do čela konstruktérského pořadí. „Vidíme, že McLareny během posledních závodů udělaly výrazný krok vpřed. My jsme tu ještě za Ferrari a Mercedesem. Čeká nás hodně práce. Samozřejmě, body se udělují v neděli, ale po startu ze sedmého a osmého místa to bude fuška,” uzavřel Horner.

Související zprávy

Diskuze