logo F1zpravy.czF1online.sk

Pracujeme naplno na zlepšení RB20, vzkázal Horner

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 8. 2024

Proklouzne tato sezóna Red Bullu mezi prsty? Zatímco v jezdeckém šampionátu má Max Verstappen stále komfortní náskok, v Poháru konstruktérů už zvoní poplašné signály. Už je to pár týdnů, co jsme naposledy označili Red Bull za nejrychlejší auto víkendu, a podle Christiana Hornera se v Milton Keynes pracuje dnem i nocí na nápravě situace.

Max Verstappen v této sezóně dokázal několikrát zvítězit, přestože papírově možná neměl nejrychlejší auto. Tyto body se nyní pro něj a jeho tým ukazují jako nesmírně důležité. Red Bull však nemůže sedět se založenýma rukama a doufat, že chyby soupeřů či genialita Verstappena vše vyřeší.

„Celý tým nadále naplno pracuje na tomto autě, protože když se při stabilních pravidlech cokoli naučíte, můžete si to přenést do příštího roku,“ prohlásil Horner. „Momentálně jsme za polovinou sezóny, vyhráli jsme sedm velkých cen a dva nebo tři sprinty. V posledních týdnech se však náš náskok v čele Poháru konstruktérů zmenšil, a právě na to se soustředíme.“

„Myslím si, že teď víme, co potřebujeme udělat, na co se musíme soustředit, a přesně to také děláme. Ve Spa jsme získali pole position s náskokem šesti desetin sekundy. Předvedli jsme velmi dominantní představení a kdyby Max startoval z pole position, podle mě by závod napsal zcela odlišný příběh,“ pokračoval Horner.

„Museli jsme však akceptovat trest a podařilo se nám minimalizovat škody. Pokud jde o Checa, potřebujeme pracovat, nadále ho podporovat a pochopit, co momentálně zcela nefunguje,“ dodal šéf Red Bullu.

Ten nadále zdůvodňuje propad svého týmu třetím rokem stabilních pravidel. I nadále používá argument, kterým už jednou rozčertil Maxe Verstappena – nelíbilo se mu, že Red Bull takto „obhajuje“ svůj výsledkový propad. Na druhou stranu však i zástupci dalších týmů připouštějí, že se blížíme k vrcholu vývoje a další zlepšení je stále náročnější.

„Nezbytně se dostanete na vrchol vývojové křivky,“ řekl Horner. „Kromě toho máme k dispozici nejméně času ve větrném tunelu. Je to normální a v příštím roce bude pokračovat konvergence monopostů.“

„Každý se dostává na vrchol vývojové křivky. Jednou je to Mercedes, potom McLaren a nakonec i Red Bull. Na chvíli vyskočilo také Ferrari, takže se to neustále mění,“ dodal šéf Red Bullu.

Související zprávy

Diskuze