logo F1zpravy.czF1online.sk

Audi propustilo Seidla i Hoffmanna. Návrat hlásí Mattia Binotto!

Mattia Binotto
© Audi
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 7. 2024

Některé zprávy se objeví zcela znenadání, jiné jsou médii avizovány dlouho dopředu a pak jsou tady dechberoucí novinky. Do třetí kategorie spadá také nejnovější zpráva z tábora Audi. Boj o moc uvnitř německé automobilky, o kterém mluvily některé zdroje, je zřejmě skutečný. Svědčí o tom také poslední neuvěřitelné změny ve vedení závodního týmu německé automobilky.

Dva nejvyšší šéfové týmu Audi, Oliver Hoffmann a Andreas Seidl, nečekaně končí. Automobilka zároveň hlásí angažování bývalého šéfa Ferrari Mattiu Binotta, který se stane novým provozním i technickým ředitelem Sauberu.

Pojďme však pěkně popořádku. Andreas Seidl se po odchodu z McLarenu, kde jej na židli šéfa týmu nahradil Andrea Stella, upsal Audi. Bývalý úspěšný šéf závodního týmu Porsche se stal také generálním ředitelem Sauberu. Spolu s Oliverem Hoffmannem, dosavadním předsedou představenstva švýcarského týmu, měl řídit budování nové stáje mezi švýcarským Hinwilem a motorárnou v Neuburgu.

Rychle však na světlo světa začaly prosakovat zprávy, že Audi připomíná spíše nechvalně známé týmy Toyota či Jaguar s jejich korporátní strukturou, vnitřním bojem o moc a neschopností řídit firmu podle požadavků tohoto sportu. Vývoj motoru prý zaostává a Audi nepředstavuje lákadlo pro piloty. Automobilce se upsal Nico Hülkenberg, který vyhrál se Seidlem 24 hodin Le Mans a uvedl jej jako jeden z důležitých důvodů při přestupu.

Dnes však víme, že Hulk nebude spolupracovat s německým manažerem v Sauberu. „Mění se vedení budoucího továrního týmu. Dne 1. srpna se k projektu Audi F1 připojí bývalý šéf Ferrari Mattia Binotto a převezme jeho vedení v Hinwilu,“ hlásí tiskové stanovisko německé automobilky.

„Jsem velmi rád, že se nám podařilo získat Mattiu Binotta pro náš ambiciózní projekt ve Formuli 1,“ prohlásil Gernot Döllner, generální ředitel společnosti Audi AG a zároveň muž, který jako nejvyšší šéf vyrazil z firmy Seidla s Hoffmannem. „Se svými bohatými zkušenostmi z více než pětadvacetiletého působení ve Formuli 1 bude nepochybně více než schopen přispět k rozvoji Audi.“

Binotto oficiálně obsadí hned dvě židle a stane se provozním ředitelem (COO) a technickým ředitelem (CTO) Sauber Motorsport AG „s odpovědností za provozní řízení a sportovní úspěchy závodního týmu“ a bude podléhat představenstvu společnosti.

To však nejsou funkce, které by do té doby zastávali Hoffmann se Seidlem. Na jejich místa nejmenovalo Audi nikoho a neobjasnilo ani podobu nové struktury. Uvedlo však možná něco ještě důležitějšího. „Rozhodnutí angažovat Mattiu Binotta je součástí změny struktury řízení budoucího továrního týmu Audi,“ uvedla automobilka.

„Naším cílem je uvést celý projekt do rychlosti F1 zavedením jasných řídicích struktur, definováním pravomocí, zredukováním mezičlánků a stanovením efektivního rozhodovacího procesu. Za tímto účelem musí být tým schopen jednat nezávisle a rychle,“ prohlásil Döllner.

To vcelku odpovídá obrazu, který o situaci v Audi nakreslila média. Ta mluvila o interním souboji o moc mezi Andreasem Seidlem a Oliverem Hoffmannem, kteří si prý navzájem skákali do vlasů. Podle některých zdrojů žádal Seidl propuštění Hoffmanna, který se zase chtěl zbavit Seidla. Do šarvátky zřejmě vstoupil Döllner a jako „pan učitel“ vyhodil z firmy oba. Audi se tímto pravděpodobně chce zbavit zbytečných hádek o moc a rádo by mělo u kormidla jen jednoho muže.

„Chtěl bych poděkovat Oliverovi a Andreasovi za jejich důležitou práci a odhodlání při našem vstupu do Formule 1,“ zdvořilostně poděkoval na závěr stanoviska Audi Gernot Döllner.

K těmto změnám oficiálně přijde 1. srpna, takže se zřejmě můžeme těšit na triumfální návrat Mattiu Binotta do paddocku již na Velké ceně Nizozemska.

Související zprávy

Diskuze