logo F1zpravy.czF1online.sk

Nebyli jsme ve formě, povzdechl si Hamilton. Podle Russella je třeba se zlepšit v horku

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala19. 7. 2024

Mercedesu tento víkend nepasuje do vítězného plánu tak, jako poslední víkend v Silverstonu. Kombinace charakteristik okruhu a podmínek představuje pro německý tým výzvu, kterou zatím není schopen vyřešit. I to je důvod, proč Russell s Hamiltonem obsadili jen páté a sedmé místo.

Lewis Hamilton byl v pátek pomalejším jezdcem z dvojice. Když teploty tratě šplhaly k 60 °C, skončil na desáté příčce se ztrátou necelých šesti desetin na Carlose Sainze. Následně se ochladilo a Mercedes trochu pookřál, ale se ztrátou na lídra to téměř vůbec nepohnulo.

Šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin po prvním tréninku vysvětlil, co se děje se sedminásobným mistrem světa. „Hamilton se zatím trápí v kvalifikačním kole. Souvisí to s tím, jak v zatáčkách útočí. Jakmile se monopost dostane do přetáčivého smyku, teploty zadních pneumatik vyletí do nebes. Pracujeme na tom, abychom mu poskytli předvídatelnější monopost.“

Mezi tréninky došlo podle Lewise Hamiltona k menším změnám v nastavení monopostu, což nestačilo na výraznější posun vpřed. „S výjimkou dobrého počasí to dnes nebyl až tak dobrý den. Dnes jsme nebyli ve své formě. V autě jsem se necítil dobře z hlediska nastavení, ale myslím si, že máme představu proč. V noci na tom budeme pracovat, ale zatím to není nejlepší příprava.“

„Udělali jsme drobné úpravy, ale auto je v podstatě stejné. Před víkendem sem však změnili jednu konkrétní věc, při které se zřejmě budeme muset vrátit,“ prozradil britský závodník tajuplně. Uvidíme, zda návrat tohoto tajemného prvku k nastavením z předchozích víkendů pomůže ve třetím tréninku a v kvalifikaci. „Jinak je to poměrně těsné. Myslím si, že dnes jsme se nedokázali vyrovnat některým jiným chlapcům, ale na konci jsme měli docela slušné závodní tempo.“

Lewis Hamilton dostal během závodní simulace na měkkých pneumatikách pochvalu, že jezdí podobné časy jako Carlos Sainz na středně tvrdé směsi. Britův průměr se pohyboval na úrovni 1:24,8, což je jen o desetinu slabší čas než v případě Carlose Sainze. George Russell na mediumkách byl o přibližně čtyři desetiny rychlejší než týmový kolega.

Mercedesu je jasné, že v takových podmínkách potřebuje udělat krok vpřed, přikyvuje pátý nejrychlejší muž druhého tréninku George Russell. „V závodních simulacích jsme asi odjeli více kol než většina. McLareny se zdají být velmi rychlé, Lando v tuto chvíli létá, ale ani Max není příliš pozadu. Myslím si, že mezi nimi dvěma to v kvalifikačních kolech rozhodly motorové režimy.“

„V závodních simulacích se opět zdá, že Lando a Max jsou vpředu,“ nadhodil rodák z King’s Lynn a připomněl, že na posledních soutěžních víkendech jsme si mohli všimnout jistého vzorce. „Potřebujeme to pochopit, protože v horkém Rakousku a Barceloně jsme rychlostně ztráceli oproti těmto dvěma jezdcům. V chladnějších podmínkách Silverstonu a Montrealu jsme byli před nimi dvěma. Je to něco, na čem musíme pracovat.“

Související zprávy

Diskuze