Horner nechápe, proč McLaren nenasadil mediumky: V těch podmínkách byly ideální
V Rakousku mnozí nechápali rozhodování FIA, v Británii nikdo nechápal rozhodování McLarenu. Tento tým vyhrál v této sezóně jednou, ale realisticky mohl mít na kontě už pět vítězství. Auto je neuvěřitelně rychlé, ale strategie a provozní stránka (a někdy i piloti) srážejí stáj z Wokingu víkend co víkend. Možná nejvíce chyb udělal tým právě v Silverstonu a zvláště jedno rozhodnutí boxové zdi zmátlo i Christiana Hornera.
Pozdní vyslání Oscara Piastriho na trať v kvalifikaci, pozdní reakce na osychající trať a také rozhodnutí nasadit v závěrečném stintu měkké pneumatiky, kdy měl tým k dispozici zcela nové středně tvrdé. Po zbabrané kvalifikaci přálo McLarenu počasí a Lando Norris s Oscarem Piastrim drželi v jedné fázi závodu první a druhé místo, ale poté přišlo několik osudových rozhodnutí.
„V prvním stintu jsme viděli, že měkké gumy jsou k ničemu,“ prohlásil šéf Red Bullu Christian Horner, který hovoří o zkušenosti jezdců na ocase pole. „Když je někdo nasadil, měkké gumy se velmi rychle vydrobily. Ostatně, trochu jsme to zažili i v pátečních trénincích.“
„Tvrdé pneumatiky byly odolnější a lepší volba pro nás. Ani jsme se nestarali, co obují ostatní, my jsme věděli, že pro nás jsou nejlepší hardy,“ konstatoval Horner.
Jeho tým přitom vycházel i z vlastní zkušenosti. Stratégové totiž nasadili tvrdé pneumatiky Sergiu Pérezovi v prvním stintu, který v jeho případě nezačínal na startovním roštu, ale v boxové uličce. Tým tak věděl, do čeho jde. „Měli jsme trochu informace od Checa ze začátku závodu a jeho rychlost se na těchto gumách zdála být docela dobrá,“ řekl Horner.
Nejde ani tak o to, proč nasadil Red Bull hardy, nebo proč McLaren nasadil softy. Nejlepší otázka je: proč McLaren nenasadil mediumky? Šlo o preferovanou směs pneumatik, startovali na ní téměř všichni, byly to nejlepší gumy do závodu a pro závěrečný stint na čtrnáct kol se zdály být mnohem vhodnější než měkké gumy, které rychle ztrácely výkonnost. McLaren přitom měl k dispozici jednu zcela čerstvou sadu.
„Nejvíce nás zmátlo, že McLaren měl jako jediný tým k dispozici čerstvé středně tvrdé pneumatiky, ale z nějakého důvodu se rozhodli, že je nenasadí. V těchto podmínkách to byly ideální gumy,“ prohlásil Horner.
Ten si tak nestěžoval na stratégy svého týmu. Koneckonců, nevadila mu ani rozhodnutí McLarenu. „Tvrdé pneumatiky byly velmi dobré na konci závodu, zejména ve vysokorychlostním prostředním sektoru, kde byl Max mnohem rychlejší než soupeři před ním,“ dodal šéf Red Bullu.