logo F1zpravy.czF1online.sk

Horner: Norris se po varováních za traťové limity snažil vyprovokovat Verstappena

Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 7. 2024

Red Bull a Max Verstappen proti celému světu. Jak si v roce 2021 mnozí přáli ukončení dominance Lewise Hamiltona, tak si dnes přejí sesazení Verstappena. Nizozemský závodník v Rakousku probudil nemalý zástup svých kritiků, když kolidoval s Landem Norrisem. On ani jeho tým si chybu nepřiznal. Vydatnou podporu mu poskytl i šéf Red Bullu Christian Horner, který nasadil při obraně svého svěřence všechny argumenty a dokonce i vlastní fantazii.

Pro fanoušky Formule 1 to byly takové malé Vánoce. Všichni milujeme souboje na trati, krásné předjížděcí manévry a boje o vítězství, ale nejznámější a nejpopulárnější příběhy Formule 1 napsaly velké rivality. Lauda versus Hunt, Senna versus Prost, Hamilton versus Verstappen atd., všechny tyto příběhy doprovázejí nepopsatelné emoce a jsou souboji osobností. Jedna taková se nám rodí ve Formuli 1 i dnes. Paradoxně, proti sobě stojí dva velcí přátelé, což tomu ještě přidává koření navíc.

Souboj v Rakousku spustil ohromný kolotoč a vlnu nevole. Verstappen se musí bránit a v tomto boji může počítat s plnou podporou svého šéfa Christiana Hornera.

„Závod jsme měli pod kontrolou s osmisekundovým náskokem, ale po nevydařené zastávce v boxech jsme se k soupeřům dostali blíže, než jsme měli,“ řekl Horner, kterého cituje portál RACER. „Lando měl výhodu čerstvějších pneumatik a chladnějších podmínek, než avizovaly předpovědi.“

„Posbíral však čtyři varování za překročení traťových limitů, takže ho čekala pětisekundová penalizace. Vypadalo to, že se ve třetí zatáčce snažil něco vyprovokovat,“ prohlásil Horner.

Že by byl Norris až tak vypočítavý a strategicky uvažující pilot? Nuže, pokud by to byla pravda, Landovi to nevyšlo a tato riskantní hra skončila vypadnutím. V každém případě, komisaři ani drtivá část veřejnosti si to nemyslí. Max skončil s desetisekundovým trestem a jeho šéf se musel při obraně svého svěřence pořádně obracet.

„Měl jsem pocit, že to tam posílal nějak často z velké dálky,“ pokračoval Horner v hodnocení počínání pilota McLarenu. „Musím se na to podívat ještě jednou, protože jsem to viděl jen v přímém přenosu a ještě jsem si nepodíval opakované záběry. Penalizace je však napohled přísná.“

Šéf Red Bullu zašel ještě dál a spekuloval, zda Norrisovo rozpoložení neovlivnil i sobotní sprint, když prohrál souboj nejen s Verstappenem, ale také s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. „O Maxovi se ví, že je to tvrdý závodník. Myslím si, že Lando se pokoušel něco kompenzovat,“ prohlásil Horner.

„Ke kolizi jsme směřovali pár závodů a zdála se být nezbytná. Dříve či později by mezi nimi k něčemu došlo. Jsou to dva tvrdí závodníci a jejich lokty byly stále širší a širší. Možná to byl trochu důsledek toho, jak Max předjel Landa bez DRS v nájezdu do čtvrté zatáčky ve sprintu. Následně ho předjel i týmový kolega. Zřejmě to byl jeden z důsledků kolize,“ dodal Horner.

Související zprávy

Diskuze