Měl stejný počet gum jako všichni ostatní. Péreze přesto frustruje strategie
Sergio Pérez opět absolutně nezvládl svůj úkol. V rakouské kvalifikaci zaostával od Q1 až do Q3. Tým musel nasadit všechny čerstvé pneumatiky a do závěrečného finále mu žádné nezůstaly. Mexičana tato skutečnost po kvalifikaci nesmírně frustrovala, ale faktem je, že každý jezdec vstupuje do víkendu se stejným počtem gum.
Pro úplnost si řekněme, že během sprintových víkendů mají piloti k dispozici „jen“ dvanáct sad pneumatik, ne třináct jako u klasického formátu. Kromě toho je zde ještě jedna důležitá změna, pokud postoupíte do Q3, tak během sprintového víkendu nedostanete další sadu měkkých pneumatik. Musíte tak být mnohem prozíravější a hlavně bezchybný.
Sergio Pérez to ale nedokázal. Mexičan v Q1 a Q2 spotřeboval všechny čtyři sady čerstvých softů, aby se vůbec přepracoval do Q3. Z Q1 postoupil na nelichotivém dvanáctém místě a v Q2 ztratil na Verstappena téměř sedm desetin. Zatímco Holanďan disponoval v Q3 dvěma čerstvými sadami, jeho týmový kolega neměl ani jednu.
„Bohužel, v Q3 jsme neměli žádné čerstvé pneumatiky,“ řekl zklamaný Pérez po kvalifikaci, ve které si vyjel jen osmé místo. „V Q1 a Q2 jsme neměli žádnou časovou rezervu, takže nakonec jsme použili více pneumatik, než jsme chtěli. Do Q3 jsme tak šli jen s použitými sadami.“
„Na Landa jsme ztratili nějaké čtyři desetiny a velkou část z toho bychom smazali díky čerstvým gumám. Zaplatili jsme cenu za naši strategii se čtyřmi čerstvými softy před kvalifikací, protože Q1 byla těsnější, než jsme předpokládali,“ vysvětlil Pérez.
Uveďme si však tato slova do lepší perspektivy. Čtyři sady měkkých pneumatik měli před kvalifikací k dispozici všichni piloti čtyř nejlepších týmů kromě Lewise Hamiltona, který měl pět. Verstappen, Sainz, Norris, Piastri, Russell a Hamilton přesto vstoupili do Q3 se dvěma čerstvými sadami gum, zatímco Pérez neměl jedinou. Tak koho je to chyba?
„Je to frustrující, když si tak rychle minete všechny pneumatiky. Naneštěstí nám to nestačilo,“ řekl Pérez. „Nedokázali jsme z toho vytěžit maximum, ale všechny provedené změny nám podle mě pomohou v závodě.“
Mexičan se tak před závodem nevzdává. „Myslím si, že to bude opravdu těsné a měla by nás čekat zajímavá bitva. Stát se může cokoliv. Uvidíme, jak na tom opravdu jsme, když do hry vstoupí degradace pneumatik,“ řekl Pérez.
Checo měl stejnou strategii a stejný počet gum jako jeho týmový kolega, ale opět ztrácel kvanta času. Nepříjemné otázky tak dostává i šéf stáje Christian Horner. Podepsal novou smlouvu s Pérezem příliš brzy? A jak mu může pomoci letos, když to nedokázal loni ani předloni?
„Checo ví, že v tomto byznysu čelí velkému tlaku a čelí důkladné kontrole, zejména v autě, které vyhrává množství závodů a s týmovým kolegou za volantem podává mnohem lepší výkony. Taková je Formule 1 a tento tlak mezi dvěma týmovými kolegy existuje v každém týmu. Média kladou otázky a je velmi snadné ztratit hlavu. Na Checovi mě ale ohromuje, že v posledních čtyřech letech se pod největším tlakem dokázal odrazit. Bude si muset sáhnout hlouběji, aby to zvládl opět,“ řekl Horner.