logo F1zpravy.czF1online.sk

V Barceloně nás čeká tvrdý test, zní z Mercedesu

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Velká cena Španělska bude skvělý test pro všechny týmy. I když na tomto okruhu již v podstatě absentují pomalé zatáčky, stále je velmi reprezentativní. Uvidíme, v jaké formě se zde předvedou jednotlivé týmy a výsledky nám hodně napoví o náročné letní části sezóny. Mercedes bude podle slov technického ředitele Jamese Allisona obzvláště zvědavý na výkon svého balíčku v Barceloně.

Tým letos trpěl výkyvy formy a velmi úzkým pracovním oknem, které neumožňovalo pilotům dosahovat konzistentní výkony během celého víkendu. Inženýři však celé týdny intenzivně pracovali a v Kanadě se dočkali zasloužené odměny. Zdá se, že zejména mravenčí práce na předním křídle vyřešila mnohé problémy s vyvážením monopostu W15.

Otázka nyní zní, jak bude vypadat Mercedes na konvenčnějších okruzích. I technický ředitel James Allison dostal otázku ohledně většího pracovního okna monopostu. „Myslím si, že jsme ho podstatně rozšířili,“ odpověděl.

„Čeká nás ještě spousta práce, ale definitivně se to dozvíme na další trati, protože v Barceloně se nachází pestrá paleta zatáček různých rychlostí. Je to také mnohem žhavější okruh, takže naše auto čeká tvrdý test,“ dodal Allison.

Ten také zdůraznil důležitost ideálního pracovního okna pneumatik Pirelli. Je možné, že právě na to doplatil Lewis Hamilton při své nevydařené kvalifikaci v Montrealu. „V přípravném kole mají jezdci velmi náročný úkol. Nesmíme zahřát pneumatiky více než na 70 stupňů Celsia. Chceme-li však od gum ideální výkonnost, musí být ještě teplejší,“ zdůraznil Allison.

„Jezdci potřebují zvládnout přípravné kolo před svým rychlým pokusem a zahřát přední i zadní pneumatiky do jejich ideálního okna, ale zároveň musí dodržet minimální čas podle pokynů ředitele závodu a neblokovat soupeře za sebou. To je velmi náročné, když chcete dostat pneumatiky na správné místo,“ říká technický ředitel Mercedesu.

„Není tak těžké se dostat o stupeň mimo a připravit se o to nejlepší z jejich výkonnosti. Pokud pneumatiky nejsou ideálně připraveny, tak budou klouzat a přehřívat se. Ztratíte tím trochu přilnavosti a kolo vám proklouzne mezi prsty. Za velmi malé chyby přicházejí přísné tresty,“ připomněl Allison.

Související zprávy

Diskuze