logo F1zpravy.czF1online.sk

Allison: V Mercedesu panují velmi podobné pocity jako před rokem 2014

James Allison
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala23. 5. 2024

Sezóna 2026 je z fanouškovského pohledu stále daleko, ale pro motorová oddělení týmů přijde velmi brzy. Některé si jistě budou přát, aby měly k dispozici více času. To ovšem zřejmě nebude platit o Mercedesu, ve kterém prý cítit podobně optimistickou náladu jako před přelomovým ročníkem 2014.

Nástup moderní turboéry znamenal velký zlom v rozložení sil. Mercedes díky suverénně nejlepší pohonné jednotce ovládl Formuli 1 na zbytek desetiletí. Něco podobného by se mohlo stát opět, naznačuje technický ředitel stříbrných šípů.

„Před rokem 2014 jsem ještě nebyl součástí týmu, když se rodila nová generace pohonných jednotek a velmi intenzivně se na nich pracovalo,“ poznamenal James Allison, který v té době pracoval ve Ferrari, ale později se rozhodl vrátit zpět do Anglie.

A přestože tehdy v Mercedesu nebyl, v týmu je stále mnoho lidí, kteří si na toto období vzpomínají. „Ti, kteří v týmu byli, mi říkají, že to v nich vyvolává velmi podobné pocity. V HPP (motorová divize Mercedesu, pozn. red.) probíhá masivní ofenzíva ve snaze dosáhnout úspěchu, protože on nastaví kurz všem, kteří budou mít v dalších sezónách to štěstí jezdit s ním v útrobách svého monopostu.“

„My máme to štěstí, že budeme těžit ze všech dobrých investic, které dělají i v našem jménu,“ říká Allison, jehož tým bude využívat pohonné jednotky z Brixworthu spolu se zákaznickými týmy McLarenem a Williamsem.

Toto Wolff v Imole prohlásil, že se nemůže dočkat roku 2026, kdy všichni poznáme reálné výsledky vývoje. Do té doby budeme znát jen ambice jednotlivých týmů; Aston Martin chce s Hondou udělat stejnou díru do světa jako Mercedes v roce 2014 a Red Bull v roce 2021; Red Bull a Audi zase ubezpečují, že všechno jde podle plánu.

A přestože pohonná jednotka bude velmi důležitá, nebude mít výsostné postavení. Obrovské změny čekají také šasi a aerodynamiku. Mercedes se bude muset vyhrabat z propasti přísavného efektu a obrátit loď. V ideálním případě by mu v tom pomohl Adrian Newey.

Dokáže si však současný technický ředitel James Allison představit spolupráci s Neweym? „To je dost hypotetická otázka, ale nevidím důvod, proč ne. Museli bychom si dost jasně vymezit, kdo bude dělat co. Myslím si však, že všechny týmy, které na trhu sledují Adriana, by si kladly stejnou otázku, jak do týmu integrovat takového chlápka, abyste z něj dostali co nejvíce.“

Související zprávy

Diskuze