logo F1zpravy.czF1online.sk

Hornera podráždily Wolffovy komentáře: Raději by měl řešit rychlost svého auta

Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala23. 4. 2024

Jacques Villeneuve koncem března vyjádřil domněnku, že podle něj Toto Wolff ani nemá zájem o Maxe Verstappena a ve skutečnosti mu jde jen o to, aby štval Christiana Hornera. Po Wolffových vyjádřeních v Číně se však zdá, že Villeneuve měl jen poloviční pravdu. Verstappena podle všeho chce, ale Hornera svými řečmi očividně štve.

Jen „jednoduchý člověk“ by se rozhodoval podle toho, v jaké formě jsou týmy dnes a ignoroval by, jak na tom budou v roce 2026. Tak nějak se vyjádřil Toto Wolff po závodu v Číně v souvislosti s Maxem Verstappenem, který podle něho má kapacitu na to, aby se rozhodl správně. Tím správným rozhodnutím by mohl být přestup do Mercedesu, který si stanovil „ambiciózní cíle po stránce pohonné jednotky, baterie i paliva“.

Opakováním těchto dalších „faktorů“ může vídeňský rodák působit na Maxe Verstappena a vzbuzovat v něm pochybnosti. Není divu, že když se Horner o těchto slovech dozvěděl, dost mu stoupl tlak.

„Teď bych si měl důkladně rozmyslet, co řeknu,“ zněla reakce Christiana Hornera na Wolffova vyjádření. „Mluvili jste o tom už s Maxem? Protože pokud se pobavíte s Maxem, tak je to jen o tom, jak se v týmu cítí, jaké má s týmem vztahy a jaké podává výkony. V konečném důsledku to není jen o kuse papíra, přitom víme, že má smlouvu do konce roku 2028.“

„Nemyslím si, že Totovým problémem jsou jeho jezdci. Měl by se soustředit na jiné věci než na jezdce, kteří momentálně nejsou dostupní,“ odkázal svému soupeři z Mercedesu.

Rozhovor se však tímto nekončil a Hornerovy reakce byly čím dál štiplavější. Nejprve dostal otázku, zda by přivítal, kdyby všechny spekulace smetl ze stolu sám Max Verstappen i ráznými vyjádřeními. Většinou – i ve čtvrtek v Šanghaji – totiž potvrdil své zůstání slovy jako „dokud budu v týmu šťastný, tak nebudu mít důvod odejít“.

„Nevím, kolikrát ještě by to měl říci. Řekl to už mnohokrát. Já se do tohoto nenechám vtáhnout. Někdy si myslím, že celé toto bylo rozpoutáno, jen aby vzniklo haló,“ kroutil hlavou Horner a začal stupňovat své výpady. „V moderní éře jsme se už podle počtu vítězství dostali před Mercedes. Tento tým je ve formě, tak proč, sakra, byste z něho chtěli odcházet?“

Mercedes v moderní éře, tedy pominouc jeho působení ve 50. letech, vyhrál 116 závodů. Red Bull je už na čísle 117. „Mercedes je momentálně až třetí tým za jeho zákazníky [McLarenem a Aston Martinem], takže si myslím, že svůj čas by [Wolff] lépe investoval do svého vlastního týmu a ne do jezdeckého trhu,“ pokračoval šéf červených býků.

Třešničkou na dortu rozhovoru byla však reakce po otázce týkající se pokroků na motorovém oddělení Red Bullu v souvislosti s rokem 2026. Toto Wolff se na motory odvolává jako na potenciální „faktor“, který by mohl změnit kurz Maxe Verstappena.

Horner zareagoval chytrácky: „Slyšeli jste, že Georgeovi Russellovi na konci roku 2025 vyprší smlouva? Možná nepůjde do roku 2026 příliš nadšeně. Jezdecký trh se hýbe.“

„Pokud jde o rok 2026, stále nemáme ani pravidla šasi. Kdybych se měl postavit za nějaký tým, že by zvládl vývoj šasi, tak si myslím, že my máme celkem dobré renomé. Pustili jsme se do nového motorového projektu, máme několik výjimečných lidí a neuvěřitelné vybavení. Určitě je to velmi trúfalé, odvážné. Má to koule,“ odkázal.

Novináři však ještě jednou připomněli, že Verstappen nikdy skalopevně nepotvrdil své zůstání slovy „bezpochyby“ či „stoprocentně“. Horner nakonec odkázal: „Můžu vás ujistit, že neexistují žádné pochybnosti o tom, kde bude Max závodit v roce 2025.“

Související zprávy

Diskuze