Marko nebude bránit Verstappenovi v odchodu. Berger naznačuje konec Neweyho i Marka
Ve Formuli 1 je naprostou vzácností, aby tým získal double, ovládl dění třetí rok po sobě a zároveň čelil hrozbě rozpadu zevnitř. Přesně to se však momentálně odehrává u Red Bullu. Rakouská společnost se po vetu thajských akcionářů nedokázala zbavit Christiana Hornera a nyní jí hrozí ztráta dalších klíčových osobností.
Spekulace se vznášely nad bahrajnským paddockem jako temný mrak. Kdyby vám někdo koncem ledna tvrdil, že v roce 2025 bude Lewis Hamilton ve Ferrari a Max Verstappen v Mercedesu, určitě byste mu doporučili vyhledat odborníka. Oba měli přece platnou smlouvu a druhý jmenovaný dokonce až do roku 2028. Už jsme se však naučili, že délka kontraktu nemusí být vůbec důležitá – podstatné jsou klauzule v ní, které před světem zůstávají dobře skryté.
„F1-Insider má informace o výstupní klauzule v kontraktu Maxe Verstappena, která mu umožňuje s okamžitou platností opustit závodní tým výrobce energetických nápojů. Podle této klauzule má Nizozemec právo odejít, pokud odejde i jeho důvěrník Helmut Marko – to po událostech posledních dnů nelze vyloučit,“ píše ve svém nejnovějším článku německý portál.
Ten připomněl scénu z konce Velké ceny Bahrajnu, kdy se kolem tří nejlepších monopostů shromáždili i zástupci pódiových týmů. Verstappen děkoval svým mechanikům, zatímco Helmut Marko s Adrianem Neweym stáli společně na jedné straně a Christian Horner se svou manželkou na úplně opačném konci.
„Jedno je jisté: Rozpory mezi šéfem týmu a jeho spojenci z Thajska na jedné straně a minoritními akcionáři z Rakouska, Markem, technickým ředitelem Adrianem Neweym a rodinou Verstappenů na straně druhé jsou čím dál větší,“ tvrdí F1-Insider. Verstappenovu pozici přitom více než jednoznačně potvrdil svými vyjádřeními pro britská média jeho otec, který se už ani nemohl ostřeji vymezit vůči stále ještě šéfovi stáje.
Marko nebude bránit Verstappenovi v odchodu, Berger naznačuje i konec Neweyho
Není to jen F1-Insider. Expert renomovaného magazínu Auto Motor und Sport Michael Schmidt v pondělí po skončení Velké ceny Bahrajnu uvedl, že Helmut Marko je „znepokojen“, že turbulence odnesou z Milton Keynes klíčového technologického partnera Ford a tvůrce dominantních monopostů posledních let Adriana Neweyho. Tuto možnost podtrhl i F1-Insider.
„Skupina Red Bull čelí zkoušce, která dalece přesahuje rámec byznysu ve Formuli 1. Ford v současnosti zkoumá, zda je možné rozvázat dohodnutou spolupráci. Šéfové v Detroitu prý nemají zájem hrát roli v telenovele s názvem ‚Sex ve městě (paddocku)‘,“ uvedl F1-Insider.
To vše se odehrává na pozadí hrozících odchodů Maxe Verstappena a Adriana Neweyho. Poradce Red Bullu Helmut Marko, jinak více než přívětivý v konverzaci s médii, zarytě mlčí a odmítl vyjádřit svou loajalitu Hornerovi. Prý nebyl do celého vyšetřování zapojen, nezná detaily, takže se k tomu odmítá vyjádřit. Velmi strohý byl při komentování situace kolem šéfa týmu i Verstappena.
Zdá se to jako neuvěřitelná představa, ale mohl by být Max Verstappen na cestě do Mercedesu? Sám Marko prohlásil pro F1-Insider: „Pokud jde o mě, Maxovi nebudu stát v cestě.“
Známým insiderem Red Bullu je také bývalý pilot Gerhard Berger – klíčový muž při zakládání Toro Rosso –, který byl v Bahrajnu osobně přítomen a vždy je velmi vítaný v hospitality rakouského týmu. Když to vše na okruhu sledoval, mohl jen stroze konstatovat: „Takový je aktuální stav: Horner zůstává, Helmut Marko a Adrian Newey končí a Max odchází do Mercedesu.“