logo F1zpravy.czF1online.sk

Verstappen: Velmi se mi líbí, že tým nebyl konzervativní

Max Verstappen
© X/Red Bull
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 2. 2024

Red Bull na úvod nové sezóny šokoval formulovou veřejnost, když představil úplně nový koncept monopostu. Kdyby Adrian Newey a spol. pokračovali ve vývoji loňského auta, které bylo více než dominantní, šlo by o logické a pochopitelné rozhodnutí. V Milton Keynes to však neudělali, překvapili všechny a také si získali nemálo sympatií. Velkou pochvalu jim složil i pilot týmu Max Verstappen.

Přestože vyhráli 21 ze 22 velkých cen, zvolili si v Red Bullu úplně jinou cestu. První dny předsezónních testů v Bahrajnu naznačují, že se rozhodli správně. Tým učinil značný krok vpřed a Max Verstappen v první den testů deklasoval konkurenci, což vyvolalo velké obavy z další dominantní sezóny. To se teprve ukáže, ale zatím to rozhodně vypadá, že holandský závodník má našlápnuto za čtvrtým titulem mistra světa.

Max dostal na tiskové konferenci v Bahrajnu otázku, zda považoval změnu tak úspěšného konceptu za správnou strategii. „No, pokud mám být upřímný, v té době jsem nad tím příliš nepřemýšlel. Viděl jsem náčrty a řekl jsem si, že to vypadá dobře. Pravdou je, že v té době jsem spíše přemýšlel o nadcházející dovolené,“ odpověděl Verstappen.

„Na konci dne nezáleží, jak auto vypadá. Velmi se mi líbí, že tým nebyl konzervativní a opět se rozhodli posunout hranice změnou konceptu,“ dodal Max.

Co ale podobnost s Mercedesem? Nezapomeňme, že v posledních dvou letech vypadal monopost tohoto týmu nemálo podobně jako Red Bull RB20. To v některých fanoušcích vyvolalo drobnou naději, že by mohlo přijít podobné trápení a změna na čele. Při pohledu na předsezónní testy to však zatím tak nevypadá.

„Plně důvěřuji práci našich lidí na technickém oddělení,“ řekl Verstappen. „Jsou přesvědčeni, že toto je lepší cesta než cokoli jiného, co v zimě testovali ve větrném tunelu. Pokud to funguje, tak mě nezajímá, jak to vypadá.“

Ostatní týmy se naopak vydaly cestou konceptu, který loni představil starý RB19. „Ano, ale to se dalo očekávat. Po roce, jaký jsme měli loni, dokážu pochopit, proč se mnoho týmů vydalo cestou našeho konceptu,“ konstatoval trojnásobný mistr světa.

Hornera těší kreativita týmu

Naopak, nový RB20 se vydal úplně jiným směrem a hrdost na svůj tým vyjádřil i jeho šéf Christian Horner. Ten se teď nachází v oku bouře, ale dění na trati a úspěch nového konceptu ho musí mimořádně těšit. „Podle mě můžeme spravedlivě říci, že máme slušné auto, dobrý základ,“ prohlásil ještě stále šéf Red Bullu.

„Zpětná vazba od jezdců byla povzbuzující a je vidět, že tým učinil s autem odvážný krok. Nebyli konzervativní a celý tým odvedl skvělou práci. Mou úlohou není je zpochybňovat. Mou úlohou je podporovat kreativitu a evoluci. Myslím si, že vzhledem k nedostatku času ve větrném tunelu jsme projevili skvělou kreativitu. Přišli s několika velmi inovativními řešeními, zejména v oblasti chlazení monopostu,“ řekl Horner.

Související zprávy

Diskuze