Žádná Malajsie se nevrací. Petronas popřel spekulace
Drobek naděje ve všeobecném zklamání. Madrid, Stake, Visa Cash App RB nebo odmítnutí Andretti Cadillac jsou všechno skutečnosti, na které se většina fanouškovské obce dívala s nevolí. Drobek naděje přinesla zpráva, že by se mohl vrátit krásný okruh Sepang v Malajsii, který se prý do kalendáře snaží vrátit peníze Petronasu. Bohužel, naděje tlely příliš krátce.
Nešlo o žádné nepodložené zprávy. Informaci přinesla sama tisková agentura Reuters. Existuje proto ještě nějaká šance, že Petronas a Malajsie sledují touto komunikací nějaký vyšší cíl, příp. ještě nemají vše vyjasněné. V každém případě, naděje na návrat okruhu z pera Hermanna Tilkeho (byl jeho první a podle mnohých se mu nejvíce povedl) dostaly po odpovědi Petronasu pořádný šrám.
„PETRONAS reaguje na zprávy zveřejněné 31. ledna 2024 o možném návratu velké ceny do Sepangu v Malajsii v roce 2026,“ stojí ve stručném prohlášení petrochemické společnosti. „Rádi bychom potvrdili, že se neuskutečnily žádné rozhovory o návratu Formule 1 na Mezinárodní okruh PETRONAS Sepang.“
To zní více než jednoznačně. Nechme se však překvapit. Původní zprávy zněly věrohodně, ale zatím se musíme spokojit s oficiálními informacemi. Zdálo se to jako ideální scénář. Kdyby se našel tradiční okruh, který by byl nenasytné Liberty Media ochotný platit, tak by se Stefano Domenicali mohl aspoň tvářit, že bojuje za návrat tradičních okruhů do kalendáře. Ačkoliv Sepang by mohl vystřídat jedině některou z tradičních destinací, například Imolu.
Asi nepřekvapí, že za koncem Sepangu stály právě peníze. Finanční situace v zemi není nijak lichotivá a to byl jeden z nejjednodušších způsobů, jak rychle ušetřit peníze.