logo F1zpravy.czF1online.sk

V Monze začala rozsáhlá rekonstrukce. Pro udržení F1 je klíčová, oznámil Domenicali

Monza, Taliansko, ilustračné
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 1. 2024

Dokážete si představit kalendář Formule 1 bez Monzy? Drtivá většina fanoušků na tuto otázku odpoví záporně. Nejenže jde o klasickou velkou cenu, ale také je to nádherný okruh, který nabízí skvělé závody. Na tradici a dobrém divadle si však místo v kalendáři F1 neudržíte. Proto se v Itálii pracuje na změnách.

Monza a druhý italský závod v Imole mají své kontrakty s Liberty Media platné do roku 2025. O místo v kalendáři se vedou stále tvrdší a lukrativnější boje, přičemž klasické okruhy soupeří s mnohem bohatšími zájemci. Nemohou tak stát na místě a musí modernizovat. Každý argument se při jednáních se Stefanem Domenicalim hodí.

Ačkoli je Ital a rodák z Imoly, neplánuje nikomu dělat laskavost. Oficiální rozhodnutí o osudu dvou italských velkých cen ještě nepadlo, ale podle slov Domenicaliho je klíčové, aby v Monze modernizovali své zařízení, pokud si chtějí udržet své místo v kalendáři.

„Historická hodnota Monzy je nesporná, ale musíme držet krok s dobou i v oblasti služeb, které musejí odpovídat cenám,“ prohlásil prezident Formule 1 ještě loni. „Během příštího roku budeme mít jasnou představu o budoucnosti.“

V pondělí bylo v Monze rušno, když slavnostně odstartovaly práce na rozsáhlé rekonstrukci. Ta má trvat 140 dní a zajistit zlepšení služeb i zázemí okruhu. Přítomen byl i prezident Italské automobilové federace Angelo Sticchi Damiani a místopředseda vlády Matteo Salvini. V plánu je kompletní přeasfaltování trati, výstavba nového podjezdu, rozšíření tří již existujících, zlepšení vybavení boxů, stejně jako několik vylepšení tribun.

„Naším hlavním cílem je vrátit autodromu moderní rychlost. Už si nemůžeme dovolit problémy s přílivem fanoušků a musíme nabídnout větší komfort těm, kteří na okruh přicházejí. Stanovili jsme si tři cíle, abychom co nejlépe splnili požadavky, které nám byly předloženy. Prvním z nich byly podjezdy,“ prohlásil Angelo Sticchi Damiani.

„Druhý cíl se týká tribun. Stále máme několik dočasných konstrukcí, proto postavíme pevnější, které budou poskytovat veškeré pohodlí v souladu s tím, co divák očekává dnes. Každá tribuna bude ostrovem se všemi potřebnými službami uvnitř, aby se diváci nemuseli přesouvat.“

„Nakonec tu máme novou konstrukci střechy boxů. Podpůrné sloupy budou zesíleny, protože konstrukce poroste do výšky,“ řekl Sticchi Damiani, přičemž tato změna má význam hlavně pro fanoušky s nejdražšími lístky Paddock Club.

Stefano Domenicali se o změnách vyjádřil pochvalně. „Pro nás je to klíčové. Musíme být schopni přijímat naše hosty pod správnou střechou a ne pod stanem, jak to bylo do minulého roku. Kromě toho jsou, samozřejmě, potřebné i další zásahy. Monza má velkou tradici, ale musíme se dívat dopředu a nabídnout okruh na úrovni těch ostatních.“

Diskuze