Posezónní testy přinesly zpoždění 25 minut, tři červené vlajky a nejrychlejší čas Ocona
Letošní monoposty se v úterý vydaly na trať naposledy, když se v Abú Zabí konaly posezónní testy. Týmy byly povinny nasadit minimálně jednoho juniorského jezdce a jednoho současného pilota na testy pro Pirelli. Tým Williams například nasadil až čtyři muže, takže na trať se celkem vydalo až 25 závodníků. Nejrychlejší čas zajel Esteban Ocon.
Samozřejmě, o časy ani srovnávání týmů v poslední den nešlo. Přesto přinesly jízdy v Abú Zabí poměrně dost zajímavých okamžiků. Vlastně už samotný začátek naznačil, že to nebude hladký den, když došlo k odkladu startu. Týmy přitom nedostaly žádné zprávy, proč se zelená rozsvítí o něco později.
FIA nejprve tvrdila, že dojde k patnáctiminutovému zpoždění, ale testy se nakonec začaly až před 9:30, tedy s téměř půlhodinovým opožděním. Důvod byl trochu trapný a jak se ukázalo, na okruhu chyběla záchranná helikoptéra. Někteří piloti dostali trochu úsměvnou zprávu, že když uslyší rotor vrtulníku, znamená to start posezónních testů.
Jezdilo se asi 30 minut, když maršálové poprvé vyvěsili červené vlajky. Někde v sekci pod hotelem prý došlo k úniku vody a čistící čety se musely pustit do práce. Po asi půlhodinové červené fázi se na konci boxové uličky rozsvítila opět zelená s upozorněním „kluzká trať“ v oficiálním informačním systému. I když týmy přišly o téměř hodinu času, k prodloužení testů nedošlo.
Čerstvý šampion Formule 2 Théo Pourchaire nemá v kokpitu Formule 1 mnoho štěstí. Mexický první trénink prakticky neodjel pro technické problémy a k smolařům dne patřil i v Abú Zabí, když odjel jen dvanáct kol. Útěchu mu mohl poskytnout George Russell, který krátce před obědovou přestávkou havaroval.
Dlouho jsme nevěděli, co se vlastně stalo, jelikož testy nebyly vysílány a přístup ke kamerám měla pouze FIA. Jak se nakonec ukázalo, Russella zradil monopost W14, který ani po skončení sezóny nedá svým tvůrcům vydechnout. V důsledku neznámého technického problému Mercedes při brzdění do šesté zatáčky nezatočil a zastavil se až v bariéře.
„Testy v Abú Zabí se pro Georgea skončily předčasně po nehodě způsobené poruchou monopostu. Auto je zpět v garáži a momentálně prošetřujeme, co způsobilo havárii. Nejdůležitější je, že George je naprosto v pořádku,“ uvedl Mercedes na sociálních sítích. Po opravách se mohl do kokpitu usadit junior stáje Frederik Vesti a pokračovat.
Odpoledne se nám jízdy rozbíhaly jen pomalu. Ke konci testů však se západem slunce padaly nejrychlejší časy. Ani tentokrát se však jezdcům nevyhnuly problémy. Třetí a poslední červené vlajky dne způsobil pravděpodobně motor Honda v útrobách AlphaTauri. V monopostu v tom čase seděl Ajumu Iwasa, který zastavil při vjezdu do boxů, odkud sledoval, jak jeho monopost hasí traťoví maršálové.
Nejrychlejším mužem dne se stal Esteban Ocon na Alpine, jehož čas 1:24.393 byl o přes sekundu pomalejší než pole position Maxa Verstappena. Na druhém místě skončil pilot McLarenu Patricio O’Ward, který se stal zároveň nejrychlejším nováčkem před třetím Frederikem Vestim na Mercedesu. Jak jsme však uvedli, dosažené časy byly tento den nejméně důležité.