logo F1zpravy.czF1online.sk

Horner o přípravách na rok 2024: Naše největší vylepšení bylo lakování

F1 Grand Prix of Abu Dhabi – Practice
© ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES – NOVEMBER 24: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner attends the Drivers Press Conference during practice ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on November 24, 2023 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202311242698 // Usage for editorial use only //
Milan Kubala
Milan Kubala25. 11. 2023

V neděli uplyne přesně měsíc od chvíle, kdy Red Bullu vypršel trest za překročení rozpočtového stropu. To však znamená, že jeho efekt se může promítnout až do roku 2024. Aby se tým z Milton Keynes vyhnul negativnímu poklesu formy, už dlouho se věnuje vývoji auta pro následující sezónu. Christian Horner říká, že lakování je prakticky jediná věc, která se od léta změnila.

Na posledních velkých cenách můžeme pozorovat, že ve startovním poli je to vyrovnanější. Ani Max Verstappen už v cíli nemá 20-sekundové náskoky, což bylo v první polovině sezóny doslova pravidlem. Červení býci totiž zbrojí na rok 2024.

Od letní přestávky se prý na trati neobjevilo nic, co by stálo za řeč. „Největší změny, které jsme udělali na monopostu, se týkaly lakování,“ usmál se šéf Red Bullu Christian Horner. „Myslím si, že naše hlavní síla pramení z toho, že se nám podařilo dosáhnout této úrovně konzistence na široké škále tratí, podmínek a okolností.“

Ostatní týmy mají své deficity. Mercedes lamentuje i nad rychlostí svého auta na rovinkách, McLaren chce přes zimu snižovat aerodynamický odpor a Ferrari nedokáže pracovat s pneumatikami. Aston Martin je kapitola sama o sobě; ve druhé polovině sezóny totálně ztratil půdu pod nohama.

I červení býci mají co zlepšovat. Podle Maxe Verstappena je chování a rychlost monopostu v pomalých zatáčkách jedna velká oblast, kde se ještě dá získat. Náhodou právě na technických okruzích se Red Bullu dařilo nejméně. V Singapuru vyhrálo Ferrari, v Monaku zase téměř triumfoval Aston Martin, připomíná Horner.

„Bylo to nakonec o jednom kvalifikačním kole, které rozhodlo závod,“ vrátil se do první poloviny roku Christian Horner. Pak se McLarenu dařilo „na některých závodech vyzývat Red Bull k boji“. „A vpředu jsme viděli i Ferrari, občas Mercedes.“ Částečné úspěchy se podařilo získat každé z předních pěti stájí, ale to je vlastně vše.

Jsme tedy zvědaví, zda se na začátku sezóny 2024 vůbec nějak sníží náskok červených býků. Mladík z programu Jake Dennis totiž po pátečních jízdách prozradil, že červení býci se už od GP Singapuru věnují výhradně přípravám na rok 2024. Na rozdíl od nich McLaren přinesl nové komponenty dokonce až do Las Vegas, Mercedes a Aston Martin měli větší balíčky novinek připravené na USA.

Související zprávy

Diskuze