Frustrující, poražený a možná unavený, hodnotí Patricková šéfa Mercedesu
Mercedes prožívá velmi neúspěšný závěr sezóny. Po nezdařilém vystoupení na Velké ceně Sao Paula se tým chtěl rehabilitovat v Las Vegas. Znovu se však nepodařilo ani se přiblížit naplnění svého potenciálu a tým ztratil mnoho bodů. I když se to před pár měsíci zdálo téměř jako sci-fi, Ferrari je dnes zpět v boji o celkové druhé místo Poháru konstruktérů.
Často si říkáme, jak by se asi psalo o Ferrari, kdyby udělalo podobnou chybu jako Mercedes. Samozřejmě, činy pánů v červeném by zabraly na samostatný článek, od strategických chyb po zapomenuté pneumatiky, ale faktem je, že pokud jde o provozní selhání, Mercedes se letos také nemá čím chlubit.
Ukázala to i GP Las Vegas. Lewis Hamilton a George Russell měli minulý víkend rozhodně skvělé tempo, ale z různých důvodů nebyli schopni ho ukázat. První jmenovaný vypadl již v Q2, v závodě kolidoval s Oscarem Piastri a pak zůstal uvíznutý v provozu; ten druhý doplatil na vlastní chybu v souboji s Maxem Verstappenem.
Výsledkem tak byly velké ztráty v boji s Ferrari o celkové druhé místo. Pohled na Tota Wolffa není v poslední době vůbec veselý. Jeho tým, který kdysi ve Formuli 1 dominoval, čelí hrozbě druhé prohry s tolik vysmívaným Ferrari za sebou. „Během roku se hodně zlepšili, ale nic z toho neukázali,“ řekla pro televizi Sky bývalá závodnice a dnes expertka Danica Patricková.
„Z pohledu na Tota Wolffa to lze cítit, působí poraženě, frustrovaně, možná unaveně. I Christian Horner mluvil o časech, ve kterých se konal tento závod. Byl to dlouhý rok a všichni jsou unavení. Jsem si jistá, že to pro ně je obzvláště těžké, zejména po náročných dnech, kterým předcházela určitá naděje,“ řekla Patricková.
V Las Vegas Mercedes nedokázal maximalizovat svůj potenciál. Vlastně by se dalo říci, že se k tomu ani nepřiblížil, což podtrhl i další expert Sky Karun Čandhok. „Myslím si, že Lewis i George měli smůlu. Tempo obou bylo úžasné. Když se ohlédnu na jejich závod, tak Lewis ztratil patnáct sekund při defektu a spadl na konec pole.“
„I Oscar byl ke konci závodu na starých tvrdých pneumatikách rychlejší než Ocon a Stroll na mnohem čerstvějších gumách. Myslím si tedy, že bez toho defektu a časové ztráty by on i Lewis nebyli daleko od Péreze a Leclerca. Možná by se dokonce zapojili do toho souboje,“ říká Chandhok.
Rozhodne se tedy v Abú Dhabí, které bude závěrečným dějstvím bitvy Ferrari a Mercedesu. Přes čtyřbodový náskok to však podle Jensona Buttona nebude mít parta kolem Tota Wolffa jednoduché. „Je to další okruh s dlouhými rovinkami a 90-stupňovými zatáčkami. Je to tedy podobná trať a Ferrari tam bude opět konkurenceschopné,“ myslí si mistr světa z roku 2009.