logo F1zpravy.czF1online.sk

Zaplatil jsem za příliš dobrý start, myslí si Albon

Martin Trenkler
© Martin Trenkler
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 11. 2023

Alex Albon se rozloučil se závodem v Brazílii už po několika stech metrech, když kolidoval s Kevinem Magnussenem. Za své vyřazení paradoxně neviní Dána a ani Nica Hülkenberga, který byl do incidentu zapletený, ale svůj nadmíru dobrý start. Nebýt raketového startu, na úroveň jezdců Haasu by se prý nedostal a nebyl by tak vyřazen.

Albon se v Brazílii po zhasnutí červených světel téměř okamžitě dostal na úroveň jezdců Haasu a pokusil se je zprava předjet. Najednou však došlo ke kontaktu s Nicem Hülkenbergem, kterého zleva natiskl Kevin Magnussen, a neštěstí bylo na světě.

K čtvrtému Albonovu DNF v probíhající sezóně podle Thajčana vůbec nemuselo dojít. Jezdec Williamsu si stěžuje na bleskový start, který mu prý spíše uškodil, než aby mu přinesl výhodu.

„V posledních třech závodech, tedy v Mexiku, ve sprintu a dnes, jsme měli nejlepší start ze všech,“ prohlásil Alex Albon pro Motorsport.com. „Měli jsme velmi dobré starty, a to už třikrát po sobě. Někdy to hraje ve váš prospěch, tak jak to bylo v našem případě v Mexiku, ale někdy to hraje proti vám, jako to bylo dnes tady.“

„Je to nesmírně frustrující. Nemyslím si, že jsem mohl udělat něco jinak, byl jsem co nejvíce vpravo. Myslím, že Haas nalevo (Magnussen) byl trochu oslepený, přešel doprava, natiskl střední Haas a to bylo vše. Tím chci říct, že se takové věci dějí, byla to nešťastná situace.“

Albon naznačil, že v případě, že by se dostal před oba Haasy a udržel je za sebou, šance v neděli bodovat by byla poměrně velká. „Z toho, že jsem měl dobrý start a nedokázal jsem to proměnit v nic, jsem frustrovaný ještě více. (Haasy) Měly být brzdou, tvůrci provozu a kdybych je předjel na začátku závodu, měli bychom opravdu velkou šanci získat body. Absolvoval jsem jen 100 metrů, ale po 100 metrech to vypadalo, že to máme rozehrané dobře.“

Na otázku, zda by se s jistotou dostal mezi desítku nejlepších, 27letý bývalý jezdec Red Bullu odpověděl: „Člověk nikdy neví. Ale co je důležitější, než sbírat body, je ujistit se, že je nesbírají ostatní. Takže kdybych ani body nezískal, postaral bych se o to, abych sebou zdržel ty správné lidi.“

Na rozdíl od Albona označil Nico Hülkenberg za viníka kolize z první zatáčky závodu Kevina Magnussena. Němec však s ohledem na to, že je závodní tempo Haasu katastrofální a v závodě by pravděpodobně nebodoval tak jako tak, vzal celou věc s nadhledem.

„Myslím, že mě oba považují za atraktivního a chtěli mě přijít políbit,“ vtipkoval na adresu Magnussena a Albona Hulk. „A opravdu ten polibek dostali. Myslím, že už více nepřijdou! Bylo to velmi podobné jako v Kataru. Pravděpodobně to bylo pro mě jako deja vu, vše se to událo velmi rychle. Alex byl po mé pravici, Kevin se před nájezdem do zatáčky přiblížil zleva. Domnívám se, že na to tlačil až příliš tvrdě a cenu za to následně zaplatil.“

„Moje auto utrpělo menší škody, které se však daly opravit pod červenou vlajkou. Byl to ale smolný moment, protože jsme přišli o novou sadu měkkých pneumatik, které by se dnes velmi hodily, protože měkké pneumatiky byly rozhodně zdaleka nejlepší.“

Po Albonovi nepotěšilo vypadnutí v závodech ani Kevina Magnussena. Dán však odmítl převzít zodpovednost za incident a naznačil, že byl ve všem nevinně.

„Začal jsem dobře. Auto a měkké pneumatiky se mi líbily, pohyboval jsem se na levé straně roštu. Říkal jsem svým inženýrům, že by to mohlo být dobré, protože jsem měl ze auta opravdu pozitivní dojem.“

„Je to samozřejmě velmi nešťastné. Do zdi jsem narazil už podruhé, ani jednou však vlastní vinou. Je to trochu frustrující,“ doplnil Magnussen.

Související zprávy

Diskuze