logo F1zpravy.czF1online.sk

Nedokážu s tímto autem zastavit, přiznal po dalším nezdaru Pérez

Sergio Pérez
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 10. 2024

Sergio Pérez je skutečně zralý na ručník. Očekávání u tohoto jezdce postupně klesají do takové míry, že i postup do Q3 se považuje za úspěch. V Mexiku přišlo další fiasko. Nebyla to chyba, nešlo o traťové limity, domácí favorit byl jednoduše pomalý.

Formule 1 v této sezóně rozhodně neměla nedostatek stěžejních témat. Zajímavostí bylo víc než dost, ale žádná se na veřejnosti neprobírá tak dlouho jako osud Sergia Péreze. Trápení pilota Red Bullu, problémy se sebedůvěrou a psychikou a nakonec i tlak domácího prostředí. Tento víkend Checo směřoval ke katastrofě a ta skutečně přišla.

Vypadnutí už v Q1 je velkým zklamáním, ale u silného týmu, jako je Red Bull, za tím obvykle stojí jezdecká chyba, technická závada nebo překročení traťových limitů. V Mexiku to však byla jednoduše nedostatečná rychlost. Ani jeden z Pérezových pokusů v Q1 nebyl dostatečně dobrý.

„Bylo to těžké. Nedokázal jsem najít způsob, jak s tímto autem zastavit. Do pneumatik a brzdění jsem dával příliš mnoho energie,“ uvedl po dalším neúspěchu Sergio Pérez pro televizi Sky. „Velmi podobné to bylo celý víkend. Ani v Austinu jsem auto nedokázal zastavit. Nemohl jsem na to při brzdění v nájezdech do zatáček pořádně tlačit.“

Pérez rovněž ve vysílačce zmiňoval, že má problémy s brzděním v pomalých zatáčkách. „Například nedokážu zabrzdit do pomalých zatáček. Když prudce sešlápnu brzdu, začnu klouzat. To je v současné době rozhodně můj největší problém. Na této trati je to ještě výraznější, jednoduše jsem probržďoval pneumatiky,“ řekl Mexičan pro F1 TV.

Pérez také poznamenal, že nejde o nic nového. Vzpomínáme si na jeho skvělé vystoupení v Baku, kde se zapojil do boje o vítězství. V Singapuru však opět ztratil formu a právě tam podle něj začaly problémy. „Trápím se s tím poslední tři závody. Nedokážu zastavit,“ zopakoval.

„Při brzdění musím pedál výrazně modulovat. Vidíme to i na datech, ale nedaří se nám to napravit,“ dodal.

Situace trochu připomíná osud Daniila Kvjata. Christian Horner několikrát uvedl, že ruský závodník měl v roce 2016 problémy po změně dodavatele brzd. Red Bull však tehdy neměl slitování a jezdce zpropustil už po čtyřech velkých cenách nové sezóny.

V létě to vypadalo, že Pérezovy potíže už nemohou být horší. Na podzim se začal trápit i Max Verstappen a Checovy naděje vzrostly. Nyní je ale Max zpět ve formě, zatímco tempo jeho týmového kolegy pravděpodobně dosáhlo nového dna. Nejhorší na tom je, že se to stalo na jeho domácí trati, což ještě více nahlodá už tak křehkou psychiku mexického jezdce.

„Samozřejmě, že na horším místě se to už nemohlo stát. Je to obrovské zklamání. Před námi jsou však ještě čtyři velké ceny a pokusíme se to vyřešit. Doufám, že se v neděli dostaneme na body, ale bude to nesmírně náročné,“ uzavřel Mexičan.

Související zprávy

Diskuze