logo F1zpravy.czF1online.sk

Za volantem se už dlhou dobu nebavím, přiznal Ocon

Esteban Ocon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 17:42

Esteban Ocon pomalu končí své pětileté působení v týmu Alpine. Jeho bodový zisk mezi sezónami 2020 a 2024 kolísal – od 62 bodů v první sezóně, přes 92 bodů ve třetí, až po 5 bodů v letošním ročníku. Alpine je jednoznačně na sestupu a prý se to projevilo i na motivaci francouzského závodníka.

Estebana může těšit alespoň skutečnost, že v roce 2025 dostane nový impuls v podobě přestupu do týmu Haas. Co už šéfa americké stáje příliš nepotěší, jsou poslední vyjádření jeho budoucího svěřence, ze kterých je patrné, že pět sezón v týmu Alpine se vážně podepsalo na jeho motivaci.

Francouzský tým prožívá naprosto hororovou sezónu. Po mizerném startu přišly další personální změny a i když se v prostřední části roku trochu vzchopil, Alpine poté opět zapadl hluboko do bahna. V Monze, Baku a Singapuru se Pierre Gasly a Esteban Ocon k bodům ani nepřiblížili, měli technické problémy a v Poháru konstruktérů je předjel Williams, který se po nasazení Franca Colapinta dostal do nevídané formy.

„Williams je na vzestupu,“ přiznal Esteban Ocon před novináři v Singapuru. „V průběhu celé sezóny byli velmi rychlí – většinou rychlejší než my. Aktuálně jsme v Poháru konstruktérů na devátém místě. Bohužel, momentálně je to skutečný odraz výkonnosti monopostů obou týmů.“

„Celý tým vynakládá maximální úsilí s cílem zlepšit situaci, ale bude obtížné zvrátit tento průběh. Samozřejmě, nevzdáváme se a do konce sezóny do toho dáme všechno,“ vzkázal francouzský závodník.

Dokonalou metaforu jeho sezóny přinesl víkend v Baku. Esteban na pobřeží Kaspického moře odjel jen jeden trénink – ostatních dvou se nezúčastnil kvůli technickým problémům – kvalifikoval se na devatenáctém místě a skončil jako předposlední klasifikovaný pilot. „Byla to sezóna plná problémů. Chceme postavit něco dobrého a užít si za volantem trochu zábavy. To je pro mě nejdůležitější, ale už dlouho se v kokpitu nebavím,“ přiznal Ocon.

Inu, to zní dost pochmurně a v Haasu budou doufat, že Esteban najde novou motivaci. Jejich tým je na tom mnohem lépe než Alpine a pokud odečteme Aston Martin, momentálně má ve středu pole nejrychlejší auto a dotahuje se v Poháru konstruktérů na šesté místo.

„Věděli jsme, že v Baku budeme bezradní. Ztratili jsme obrovské množství času na trati a s autem jsme měli spoustu problémů. Nevzdávám se, ačkoli je to obtížné. Stále chci zakončit svoji kapitolu s tímto týmem co nejlépe, ale nevychází nám to podle našich představ. Bohužel, je to smutný konec. Doufejme však, že se dokážeme zlepšit a po zbytek sezóny na tom budeme lépe,“ vyjádřil s nadějí Ocon.

„Byla to sezóna plná problémů. Chceme postavit něco dobrého a užít si za volantem trochu zábavy. To je pro mě nejdůležitější, ale už dlouho se v kokpitu nebavím,“ přiznal Ocon.

„Williams je na vzestupu,“ řekl před novináři v Singapuru. „V průběhu celé sezóny byli velmi rychlí – většinou rychlejší než my. Aktuálně jsme v Poháru konstruktérů na devátém místě. Bohužel, momentálně je to skutečný odraz výkonnosti monopostů obou týmů.“

Související zprávy

Diskuze