logo F1zpravy.czF1online.sk

Správní lidé mě po Monaku podpořili, říká Ocon

Esteban Ocon
© X/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 8. 2024

Esteban Ocon patří k velmi zajímavým postavičkám padoku Formule 1. Například podle slov novinářů a reportérů má nesmírně uvolněný, usměvavý a ochotný přístup, rád odpovídá na otázky a je vlídný, ale jeho historie s jinými piloty je plná kontroverzí. K té poslední patří kolize s Pierrem Gaslym v Monaku, která vzhledem k následnému odchodu Ocona z Alpinu rezonuje dodnes.

Max Verstappen i Charles Leclerc měli v motokárách i juniorských formulích své zkušenosti s Estebanem Oconem, ale to se nedá porovnat s Pierrem Gaslym. Vztah dvou Francouzů z Normandie dosáhl toxického bodu, ale přesto si v Alpině řekli, že je spojí v jednom týmu. Výsledek jste viděli na vlastní oči.

Nesmyslný útok Ocona na Gaslyho v zatáčce Portier byl pravděpodobně poslední kapkou. Jejich tým se tehdy nacházel s jedním bodem na kontě v žalostné situaci a kvůli hlouposti jednoho z jezdců téměř ztratil desáté místo. Bruno Famin tehdy absolutně vybuchl a asi nebyla náhoda, že jen týden nato Alpine oznámil Estebanův odchod z týmu.

Na francouzského závodníka se mezitím na sociálních sítích sesypala obrovská kritika. „Samozřejmě, že podpora od správných lidí je vždy příjemná,“ přiznal Ocon při vzpomínce na Monako. „Když do vás hučí ze všech stran, muselo se stát něco velkého a určitě se to nafouklo do obrovských rozměrů, zejména na sociálních sítích.“

„Damon Hill řekl: ‚Jsem rád, že jsem nejezdil v dobách sociálních médií.‘ Tehdy jste absolvovali rozhovory s novináři a přesunuli jste se na další závod. Proto jsem se ozval na sociálních sítích. Pro mě bylo důležité promluvit právě v té době. Dnes už k tomu nemám co říct, stalo se a jdeme dál,“ řekl Ocon.

Ten tvrdí, že se okamžitě po incidentu omluvil a přiznal zodpovědnost. To však není zcela pravda, nejprve si před kamerami odmítl přiznat vinu, teprve poté se omluvil na sociálních sítích. Na následnou bouři reagoval asi o týden později, když vydal rozsáhlé stanovisko na sociálních sítích, kde nejvíce odsoudil kritiku za jeho nedostatečnou týmovou práci a sobectví.

„Udělal jsem chybu na výjezdu ze zatáčky,“ vzpomíná Ocon. „Nenechal jsem tam dostatek prostoru, ale víte, počáteční pohyb nebyl až tak špatný, jen na výjezdu bylo příliš úzce. Právě tam jsem špatně odhadl mezeru.“

„Naneštěstí jsme se srazili. Zvedl jsem však ruku a omluvil jsem se týmu. Tam to mělo skončit, ale to se bohužel nestalo. Život však jde dál, lidé na sociálních sítích se uklidnili, což je dobré,“ dodal Ocon.

Související zprávy

Diskuze