Stále nás trápí tytéž věci, konstatuje Verstappen
Georgeovi Russellovi a Maxovi Verstappenovi se v kvalifikaci povedl kousek, který jsme neviděli od VC Evropy 1997: V boji o pole position zajeli identický čas. Pilot Red Bullu však nemusí být smutný, že táhl za kratší konec, protože v sobotu byl objektivně o něco pomalejší než jeho protivník. Red Bull se stále trápí s obrubníky a nerovnostmi.
Max Verstappen nebyl s balancem svého monopostu spokojen v žádném ze tří tréninků. V kvalifikaci to bylo o něco lepší, ale v posledních dvou sezónách si zvykl na jistý komfort, který mu v Kanadě chybí. I proto bylo jeho optimální kolo o dvě desetiny pomalejší než teoreticky nejlepší čas George Russella.
“Stále se trápíme se stejnými věcmi. Samozřejmě, charakter trati nám oproti Monaku trochu pomáhá, protože ono je mnohem pomalejší, takže jsou v něm důležité jízdní vlastnosti a mechanický grip,” vysvětloval handicap monopostu RB20 Max Verstappen. “Zde se už více zapojuje aerodynamika.”
Z hlediska aerodynamiky se monopostu z pera Adriana Neweyho daří, jen zavěšení a odpružení není stavěno na nerovnosti. “I tady potřebujete na pár místech přecházet přes obrubníky či hrbolaté úseky, ale my o těchto omezeních víme. Musíme na nich pracovat, ale proto je druhé místo v pohodě.”
“Obecně to nebyla špatná kvalifikace. Jak jsem již zmínil, třetí část kvalifikace byla pro Mercedes nejslabším segmentem, takže je skvělé zajet přesně stejný čas. Při pohledu na jejich čistou rychlost to druhé místo beru. Viděl jsem jejich časy a říkal jsem si, že není šance, abych je napodobil,” přiznal obhájce titulu.
Pro Red Bull se víkend nevyvíjí vůbec dobře, což se pomalu stává pravidlem. Tentokrát ho však netrápil jen balanc, ale i agregát. Selhání čistě nové jednotky MGU-K neznamenalo jen to, že druhý trénink musel prosedět, ale je možné, že jej to donutí přijmout trest ve druhé polovině roku. Všechno bude záviset na tom, zda se ji ještě podaří zachránit.
“Tento víkend byl z naší strany opět trochu k ničemu, měli jsme příliš mnoho drobných problémů,” přízvukuje Verstappen. “Pak jsme se snažili najít nejlepší vyvážení našeho auta. V kvalifikaci bylo vybalancováno docela slušně, byl jsem s tím spokojen, ale potřebujeme mít přímočarejší víkendy bez problémů. To nám také trochu pomůže.”
Pokud se Red Bullu podaří odstranit problémy, může se klidně vrátit zpět na výsluní. Fanoušci by si měli do té doby užívat chvíle, kdy je to i v bojích o pole position a vítězství tak těsné. Verstappen uznává, že vyrovnanější startovní pole je “dobré pro Formuli 1”.
“Na roštu je pár překvapení. Některá jsou pozitivní, jiná negativní. Poukazuje to na fakt, že všichni jsou si blíže a rozhodují detaily: Možná chápete pneumatiky lépe, možná víte o jistých slabinách svého auta a možná jiné týmy mají také nějaké handicapy. Musíte s tím pracovat a brát v úvahu i různé konfigurace tratí, ale pro Formuli 1 je to dobré,” uzavřel.